Stílusos, bátor, elkötelezett – interjú Molnár-Bánffy Katával, a Képmás ügyvezető-tulajdonosával

A Képmás magazin 15 éves születésnapján beszélgettünk gondolkodó nőkről, újrakezdésről, hiteles képmásokról, családbarát médiáról, és arról, hogy milyen hatása van, ha egy nő szárnyalni tud, de legalábbis jól érzi magát a bőrében.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
beszélgetések
2017. július 15. Budapest Imami

A digitalizáció korában egyre nagyobb szerepet kap az online médiafogyasztás. Milyen jövője van a nyomtatott magazinoknak?

Már több évvel ezelőtt is temették a print sajtót, azt mondták, hogy vége van, de mégsem lett vége. A közéleti napilapok olvasottsága valóban bezuhant, ezeknek a helyét átvették az online hírportálok. A vidéki napilapok viszont megmaradtak, ma Magyarországon a legnagyobb médiaportfólió a megyei lapok portfóliója. A magazinoknak sem lett vége. Este a fürdőkádba nem tudjuk bevinni a laptopot, vagy vasárnap délután, amikor feltesszük a lábunkat a kanapén, örülünk, hogy nem a telefont kell néznünk. Főleg, ha hét közben a napot a képernyő előtt töltjük. Amennyire a munkánkhoz kapcsolódik a képernyő, a előtt töltjük. Amennyire a munkánkhoz kapcsolódik a képernyő, annyira a szabadidőhöz kezd kapcsolódni a papír, és ez jó dolog.

Nem lehet nem jelen lenni. Tekintettel kell lennünk azokra az olvasókra, akiknek kényelmesebb a híreinket, cikkeinket online fogyasztani. Nemrég teljesen megújult a honlapunk, és számunkra is tanulságos, hogy  egy-egy blogbejegyzésünk több emberhez jutott el, mint a printszámok éves olvasótábora. Ezért folyamatosan fejlesztjük az online felületünket. Már nem úgy tekintünk a honlapunkra, mint ami támogatja a magazint, hanem mint önálló termékre, önálló tartalmakkal, önálló történettel. Ettől függetlenül a nyomtatott lapot továbbra is jó kézbe venni. Fontos márkajegye a Képmásnak, hogy szép. Az esztétikum tekintetében nem kötünk kompromisszumokat.

Mit jelent az a szlogen, hogy “stílusos, bátor, elkötelezett”?

Mindenki megtalálhatja benne a saját értelmezését. A stílusos alatt a kompromisszumok nélküli szép vizuális megjelenést értjük. És természetesen azt a célkitűzésünket, hogy a Képmásnak mindig legyen saját íze, saját karaktere. A bátor és az elkötelezett jobban, erősebben összetartozik: bátorság kell az elkötelezettséghez. Azt érzékeljük, hogy valójában nem a függetlenséghez, hanem az elkötelezettséghez, a valami mellett való kiálláshoz kell bátorság. Mi bátran vállaljuk ezt a fajta elkötelezettséget, ami a Képmás mögött van, ez egyértelműen egy keresztény-konzervatív, európai értékrend és szellemiség.
Amikor az ember elkötelezett egy értékrenddel, akkor függetlenné válik minden mástól, s ahhoz tud kapcsolódni, ami az ő értékrendjét támogatja. A jelenlegi családbarát kormányzás nyilván fontos támogató közeg a családot, az életet, mint fontos értéket felmutató Képmásnak. Örülünk ennek az adottságnak, igyekszünk élni az előnyeivel, de nem definiáljuk magunkat politikai vagy akár egyházi közösségek, alakulatok viszonylatában. A márkaértékeinkhez igyekszünk következetesen hűségesek lenni, és ha valaki ezeket szintén a magáénak vallja, akkor azt üdvözöljük.

A cikk itt folytatódik!