Családháló

Kezdőoldal Egészség és lélek A magas vérnyomás kezelésében a sportnak is fontos szerepe van

A magas vérnyomás kezelésében a sportnak is fontos szerepe van

A magas vérnyomás egy olyan betegség, ami hatalmas tömegeket érint. Érdekes módon azonban sokan nem veszik komolyan ezt az állapotot, ami súlyos gondok kialakulásához is vezethet.

Írta: Paulik András,

A magas vérnyomás egy olyan betegség, ami hatalmas tömegeket érint. Érdekes módon azonban sokan nem veszik komolyan ezt az állapotot, ami súlyos gondok kialakulásához is vezethet.


Pedig a kezelése sokszor nem is olyan nehéz, ha tudjuk, mit kell tenni, és segítségünkre van ebben egy orvos is. Dr. Kapocsi Judit tanárnő, a Trombózisközpont magas vérnyomás specialistája elmondja, hogy miért fontos a sport, a magas vérnyomás kezelésében, és hogy hogyan is kell mozognia azoknak, akik ebben a betegségben szenvednek.

„A sport szerepe a magas vérnyomás kezelésében igen nagy. Több haszna is van. Ha túlsúlyos a beteg, ami gyakran együtt jár a magas vérnyomással, könnyebben szabadul meg a kilóitól. Ezenkívül tudjuk, hogy a sport javítja a fizikai kondíciót, jobb közérzetet biztosít, és nem utolsó sorban oldja a stresszt, vagyis ilyen módon képes csökkenteni a vérnyomást. „

Nem kell kapkodni

A magas vérnyomás nem játék, és a nem megfelelően megválasztott mozgásformák akár ronthatnak is a helyzeten. Ezért lehetőleg ne az edzőtermek hatalmas súlyaival szemezgessünk, hanem valami könnyedebbel próbálkozzunk.

„Magas vérnyomásos betegeknek laza testmozgással járó sportolás ajánlott, a nagyobb terhelést lehetőleg kerülni kell, de mindenképpen fokozatosságra kell törekedni. A legjobb, ha a beteg úszik, fut, vagy sétál, hiszen ezek a sportok egyébként is könnyen kivitelezhetőek, és nem is annyira időigényesek. Ezen kívül tökéletesek a labdajátékok és a gimnasztikára épülő sportok is. Mielőtt azonban elvárnánk, hogy a sport tökéletesen orvosolja a gondunkat, nem árt egy orvossal is egyeztetni, hogy megtudhassuk, milyen az állapotunk, és hogy pontosan mit is kell tennünk” – mondja dr. Kapocsi Judit tanárnő, a Trombózisközpont magas vérnyomás specialistája.

Élvezni is kell a sportot

Természetesen a jó eredmények eléréséhez nem csak arra kell figyelni, hogy az adott sport milyen hatással van a testre, hanem arra is, hogy a beteg élvezze, amit csinál, hiszen a hatás így lesz tökéletes.

„A fizikai aktivitást fokozatosan kell felépíteni, a terhelést csak lépcsőzetesen szabad emelni. Nem teljesítmény centrikusan, hanem kedvünkre való mozgást választva kell sportolni, ellenkező esetben nem hogy nem fejti ki jótékony hatását, hanem még ronthat is az állapoton, hiszen azon fogunk idegeskedni, hogy miért is kell nekünk ezt csinálni. Ideális lenne a napi fél óra fizikai aktivitás, de már heti 2×1 óra is nagyon jó hatással lesz a szervezetre.”

Hozzászólások

hozzászólás

CÍMKÉK:
Read previous post:
Kislányok a kifutón – hamarosan büntetendő lesz!

Betiltanák Franciaországban a 16 éven aluli gyermekek szépségversenyeken történő részvételét annak érdekében, hogy megvédjék a kislányokat a túl korai szexualizálódástól.

Close