Hogyan növeljük a gyerek önbizalmát?

A közös családi étkezések során való beszélgetés sokat segít fejleszteni a gyerekek kommunikációs képességeit és ezáltal a magabiztosságukat.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
egészség és lélek
2013. augusztus 01. bencze.aron

A közös családi étkezések során való beszélgetés sokat segít fejleszteni a gyerekek kommunikációs képességeit és ezáltal a magabiztosságukat.


Ez derült ki az írni-olvasni tudás fontosságát népszerűsítő National Literacy Trust nevű londoni jótékonysági szervezet tanulmányából. A 35 ezer brit gyermek bevonásával készült felmérés azt sugallja, hogy azok a gyerekek, akik aktív társalgást folytatnak családjukkal a közös étkezések során, jóval magabiztosabbak. A szigetország 188 iskolájában tanuló 8 és 16 éves kor közötti diákokkal kérdőívet töltettek ki tavaly családjuk közös étkezési szokásairól. 

Az adatok azt sugallják, hogy a csendben zajló közös családi étkezések rosszabb hatással vannak a gyerekek magabiztosságára, mint az, ha a család egyáltalán nem ül le közösen enni. Az eredmények szerint a családjukkal napi rendszerességgel együtt étkező és közben beszélgető gyerekek mintegy kétharmada szólal meg magabiztosan mások előtt, míg ugyanez az arány a csendben étkező családok gyermekeinél 47 százalék és a családjukkal nem közösen étkező társaiknál 52 százalék. 

Az első kategóriába tartózok mintegy 75 százaléka mondta, hogy magabiztosan bekapcsolódik az iskolai beszélgetésekbe, míg a családdal együtt, de némán, vagy csak ritkán társalogva étkező gyerekeknél 57 százalék, a harmadik kategória tagjainál pedig 64 százalék volt ugyanez az arány – adta hírül a BBC hírportálja. 

A felmérés szerint a gyerekek és fiatalok többsége (87 százalék) rendszeresen együtt étkezik családjával, ám míg a családok majdnem háromnegyede beszélget evés körben, addig mintegy 7 százalékuk majdnem mindig csendben falatozik. Az ingyenes iskolai ebédet kapó gyerekek valamivel kisebb arányban (71 százalék) társalognak napi rendszerességgel a családjukkal a közös étkezéseknél. 

Az idősebb, 14-16 éves diákok esetében az arány szintén alacsonyabb volt (68 százalék), szemben a 11 és 14 évesek körében mért 76 százalékkal.  A National Literacy Trust nevű londoni jótékonysági szervezet Words for Life elnevezésű kampányában arra bíztatja a szülőket, hogy olyan kis lépésekkel fejlesszék gyermekeik beszéd- és értelmezőképességeit mint, a “közös családi étkezéseknél való társalgás”.