Húsvéti édességek: hogyan lehet egészségesebben?

Ha ünnep, akkor nagyon sok étel, és ha lehet, még több édesség. Mostanában azonban már egyre gyakrabban hívják fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus süteményeken és csokinyuszikon túl is van élet, ráadásul egészségesebb.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
egészség és lélek
2015. április 04. Csontos Dóra

Ha ünnep, akkor nagyon sok étel, és ha lehet, még több édesség. Mostanában azonban már egyre gyakrabban hívják fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus süteményeken és csokinyuszikon túl is van élet, ráadásul egészségesebb.


Bár évről-évre felhívják a figyelmet a szakemberek arra, hogy az ünnepek alatt se feledkezzünk meg a mértékletességről, ez nem ritkán süket fülekre talál. Pedig lehet finomat és jót enni úgy is, hogy odafigyelünk, mikor, miből, mennyit eszünk és a húsvétnak sem kell a féktelen sonka- és csokievésről szólnia. Különösen fontos ez a gyerekek esetében. Nem arról van szó, hogy ne adhatnánk nekik csokit vagy süteményt, sokkal inkább arról, hogy mit választunk, milyen mennyiségben és mennyire vagyunk nyitottak az új dolgokra.

Ma már egyre több olyan, általában kipróbált receptet találunk az interneten is, ami megkönnyíti az anyukák, apukák választását azzal kapcsolatban, hogy milyen egészséges és a gyereknek is tetsző édességgel, süteménnyel készüljenek – például húsvétkor. Mivel szinte mindenki arra törekszik, hogy olyan recepteket osszon meg, ami ízlett a családjának is, így legyünk bátrak mi is, kísérletezzünk.

Az egyik legegyszerűbb praktika, amivel a süteményeket feldobhatjuk, édesíthetjük úgy, hogy az mégis egészséges marad, ha sok gyümölcsöt használunk a készítésekor. Bár a gyerekek ízlése eltérhet abban, hogy ki melyiket szereti, de a legtöbb gyümölcs jól használható már a legegyszerűbben elkészíthető sütemények esetében is.

Édesítés egészségesebben

Sok édességnél remekül használható gyümölcs is cukor helyett, például készíthetünk muffint banánnal édesítve. Kellően édes lesz a sütemény a banánban található fruktóztól is, nyilván a banán mennyisége meghatározó – nem mindegy, hogy mennyit teszünk bele.

A finomított fehér cukrot is ma már számos dologgal tudjuk helyettesíteni. Ha nem akarunk túlságosan letérni a megszokott útról, akkor próbálkozzunk 1 éves kor fölött mézzel, de aki még ennél is nyitottabb, az vásárolhat nyírfacukrot vagy sztíviát (steviát). Lényeges, hogy cukrot 1 éves kor alatt egyáltalán ne használjunk. Egyéves kortól azonban adhatjuk, használhatjuk mértékletesen a mézet, illetve a cukrot is. Lehetőleg minél ritkábban. Mindig tartsuk szem előtt, hogy ne lépjük túl az ajánlott napi cukor limitet, ami életkor szerint változó.

A cikk még nem ért véget. Olvass tovább!