Irodában dolgozol? 5 tanács, hogy egészséges maradj

A 8 órás ülőmunka egy monitor előtt nem igazán tesz jót az egészségünknek, de van néhány tanácsunk, amelyek segítségével visszafordíthatod a káros folyamatokat.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
egészség és lélek
2016. július 25. Vajda Boglárka

A 8 órás ülőmunka egy monitor előtt nem igazán tesz jót az egészségünknek, de van néhány tanácsunk, amelyek segítségével visszafordíthatod a káros folyamatokat.


1. Sétálj, nyújtózkodj!

Ne csak ebédidőben állj fel az íróasztal mellől, hogy behozd a kajádat, hanem érdemes megszakítanod a munkád 30 percenként. A tökéletes arány: 25 perc munka, 5 perc séta. Ezáltal kicsit ki is zökkensz a koncentrálásból, felfrissül egy picit az agyad, a szemed és a tested is érezni fogja, hogy tud mozogni. Szóval, igyekezz óránként legalább egyszer, de inkább kétszer felállni az íróasztal mellől, egy kicsit megmozgatni magad, nyújtózni és így sokkal frissebben és hatékonyabban tudsz majd dolgozni. Ha minderre nem szánsz időt, hamarosan hát-, nyak-, derékfájdalmak keseríthetik meg az életedet a folyamatos ülőmunka miatt.

2. Ügyelj az irodai étkezéseidre!

Beláthatod, hogy az irodai kávézgatás, nassolgatás, rendelt gyorskaja nem tesz jót sem az egészségednek, sem a súlyodnak. Érdemes odafigyelned, hogy mit eszel reggelire, ebédre és arra is, hogy mindig legyen kéznél egy kis nasi is. Ha rohansz reggel, próbáld ki ezt a reggelit – csak 3 percedbe kerül elkészíteni, és így normálisan ellátod a testedet energiával, beindíthatod az emésztésed és kevésbé fogsz félrenasizni. A félrenasizáshoz is mindig legyen nálad zöldség vagy magféleség. Az ebédet jobb, ha otthonról hozod, de ha erre végképp nem szánsz időt, akkor legalább egészségesebb ételt rendelj, és hagyd ki a junk foodot.

3. Ne erőltesd meg a szemed!

Az egész napos monitorbámulás igencsak ártalmas a szemednek, vagyis érdemes a szemed pihentetését és a szemtornát is beiktatnod a napirendedbe. A monitor legalább kinyújtott kartávolságra legyen előtted, valamint kényelmesen olvasható legyen a tartalom. Ezenkívül óránként nézz el a monitor mellett, fókuszálj egy távoli pontra, illetve csukd is be néhány percre a szemedet. Hidd el, ez a néhány praktika sokat segít a szemed egészségének megtartásában.

via