Megfordították a felállást: meztelen férfiakkal és felöltözött nőkkel reklámozzák a kollekciót
Sokan háborodtak fel a kampányon - az viszont biztos, hogy feltűnővé teszi a reklámipar szexizmusát.
A BoredPanda is megosztotta azt a nagy port kavart fotósorozatot, amely felöltözött nőket meztelen férfiak mellé állít. Íme, itt van pár darab közülük:
Kiakasztó? Nem mondom, hogy nem. De ezeket meg valahogy megszoktuk:
A meztelenférfis kampány sokak szerint csak arányba hoz, mások viszont azzal ágáltak: hogy nem gondoltak arra, hogy ezek a férfiak valaki fiai, valaki apukái? – Meglepett a felvetés. A bikinis nők kapcsán ki gondol a mamájukra és a gyerekeikre? A nő eszközzé válása még mindig megszokott, fel se tűnik. Ilyen szempontból tetszett a kampány, mert ennek jó tükröt tart.
Olyan szempontból viszont nem, hogy
- ezzel most ők is áruvá tettek embereket, vagyis semmivel sincsenek előrébb, mint a “másik oldal” – persze lehet, hogy nem is volt céljuk.
- igaza van annak a kommentelőnek, aki szerint a feminizmust épp emiatt utálják sokan. Itt is túl lett tolva a bicikli, megint messze kerültünk az egyenrangúságtól, csak másképp.
- még ha kikezdhetetlen lenne is a kampány, akkor sem a legetikusabb pénzt csinálni egy félrement társadalmi norma orvoslási kísérletéből – de ezzel a gondolatommal alighanem kinevetne egy reklámszakember.
Arra mindenesetre nagyon jó volt az ötlet, hogy az emberek beszélnek róla, és így mindenki felfigyel a márkára…
Végezetül íme egy korábbi felöltözött nő – meztelen férfi reklámfotó. A téma ugyanaz, mégsem hangsúlyos a provokáció. Hiába a meztelenség-felöltözöttség ellentét, a férfit így is erősnek érzékeljük, nem megalázottnak, eszközzé tettnek.
Nem mondom, hogy akkor ezzel meg van oldva a probléma… Az emberi méltóságot egyszerűen nem szabadna senkinek áruba bocsátani.