5 hasznos tipp arra, hogyan legyen sikeres az új munkahelyén!
Új munkahelyen elkezdeni dolgozni egyszerre ijesztő és izgalmas. Olyan ez, mint amikor az első nap beléptünk az iskolába, csak már a nehéz iskolatáska helyett az elvárások nyomják a vállunkat. Ilyen új szituációban önkéntelenül is elárasztja a fejünket rengeteg kérdés: vajon mi lesz, hogy fogom bírni, kedvelni fognak? Egy biztos: eddig jól teljesített, felvették!
Új munkahelyen elkezdeni dolgozni egyszerre ijesztő és izgalmas. Olyan ez, mint amikor az első nap beléptünk az iskolába, csak már a nehéz iskolatáska helyett az elvárások nyomják a vállunkat. Ilyen új szituációban önkéntelenül is elárasztja a fejünket rengeteg kérdés: vajon mi lesz, hogy fogom bírni, kedvelni fognak? Egy biztos: eddig jól teljesített, felvették!
Most már csak arra kell koncentrálni, hogy minden így is maradjon, ezért összeszedtünk pár tanácsot Szegedi Julival, a HR Portal főszerkesztőjével, amivel kicsit gördülékenyebbé teheti azokat a bizonyos kezdő hónapokat.
1. Ismerkedjen!
Természetes, hogy először bemutatkozik, és érdemes már különösen azokkal a kollégákkal is megismerkedni, akikkel közvetlen munkakapcsolatuk is lesz. “Vannak emberek, vezetők, akiket látszólag ez talán nem izgat, nem törekednek arra, hogy első nap mindenki megkedvelje őket, de egészen biztos, hogy a pozitív visszajelzés mindenkire pozitív hatással van. Ha valaki zárkózottabb, nehezebben oldódó, akkor félelemmel töltheti el az első nap egy új közegben, míg aki könnyebben nyílik meg, azoknak ez nem jelent problémát. Ehhez persze az is kell, hogy rendelkezzünk kellő önismerettel – ha feszült helyzetben kényszeresen viccelődünk, akkor ezt tudatosan építsük le, mert nem valószínű, hogy ez jó pontokat jelent egy munkahelyen”- tanácsolja Szegedi Juli. Emellett új munkahellyel nemcsak új emberekkel találkozunk, hanem egy új környezetben is találjuk magunkat. Egyedül, vagy a kollégák segítségével érdemes feltérképezni, hogy merre lehet a környéken kávét venni, vagy éppen hol lehet egy jót enni.
2. Kérdezzen, kérdezzen!
Talán az egyik legfontosabb tanács, hogy ne féljen kérdezni. Teljesen természetes dolog, hogy nem vagyunk még tisztában például az új levelezési rendszerrel, vagy csak szimplán nem tudjuk, hogyan működik a túléléshez szükséges kávéautomata. Nagyon nagy tévedés, hogy a kérdezés gyengeségre utalna. “Nincs annál stresszesebb mint megpróbálni elleplezni egy hibát, aminek a kijavításáról sincsen ötletünk sem. Nehéz bevallani, de utána jobb lesz. Az első napokban – és egyébként később is – lehet hibázni. Ez óhatatlan, hiszen új helyzetben, új munkakörülmények közé kerültünk. De később is megesik, hiszen maximum az nem hibázik, aki nem csinál semmit” – mondja Szegedi Juli. Egyszerűbb és gyorsabb megtudakolni azokat a dolgokat, amikben nem vagyunk még biztosak, mint hogy elvesztegessünk rengeteg időt azzal, hogy magunk próbáljuk megkeresni a kiutat.
A cikk még nem ért véget. Olvass tovább!