7 tipp a gyerek nyelvtanulásához
A félévi bizonyítványosztáskor sok szülő szembesül azzal, hogy a gyereknek nehézségei vannak az iskolában az idegen nyelv tanulásával.
A félévi bizonyítványosztáskor sok szülő szembesül azzal, hogy a gyereknek nehézségei vannak az iskolában az idegen nyelv tanulásával.
Ez különösen akkor jelent problémát, ha neki sem sikerült megtanulnia valamilyen idegen nyelven, ezért úgy érezheti, nem tud segíteni, hiszen sem a kellő tudása nincs meg hozzá, sem tanácsokkal nem tud segíteni.
Először is, számoljunk le a kifogásokkal!
Sok gyerek – mivel otthon is ezt hallja a szüleitől – azt állítja, hogy ő úgyis reménytelen eset, hiszen nincs nyelvérzéke. Ez könnyen lehet, de mégsem szabad erre úgy tekinteni, mint valami különös átokra, hiszen az emberek nagyobb részének nincs túl jó nyelvérzéke, ettől függetlenül mindenki képes arra, hogy elsajátítson egy idegen nyelvet.
Persze, ugyanúgy mint, minden másban, akinek tehetsége van hozzá, könnyebben, gyorsabban tanul, hamarabb átlátja a nyelvtani rendszert, éppen ezért ne hozzájuk mérjük a gyermekünket, hanem arra figyeljünk, hogy ő mennyit fejlődött, hiszen ez a fontos.
Ne legyen büntetés a nyelvtanulás!
Próbáljuk meghozni a gyerekünk kedvét a nyelvtanuláshoz! Attól mindenki garantáltan megutálja az angolt, hogyha minden nap 1 órát kell a szavakat bifláznia, vagy nyelvtani szabályokat tanulnia. Ha ehelyett a kedvenc számának a szövegét vagy egy számítógépes játék utasításait, leírását fordíthatja le, máris sokkal nagyobb kedvvel teszi.
Sokszor keveset
Ahhoz, hogy amit megtanultunk, készséggé váljon, sokat kell gyakorolni, és a gyakorlások között időt kell hagynunk az agyunknak, hogy pihenjen, feldolgozza az új információkat. Ezért sokkal hasznosabb, hogyha naponta 10 percet tanulunk, foglalkozunk az idegen nyelvvel, mint ha hetente egyszer egy órát.
A házi feladatot mindig írja meg!
Bár sokan elavult dolognak tartják a házi feladatot, azért jó foglalkozni vele, mert könnyen lehet, hogy ami az órán egyszerűnek és világosnak tűnt, az otthon már nem az. Ilyenkor kiderül, hogyha mégsem ért valamit a gyerek, így a következő órán rá tud kérdezni, tudnak vele ismét foglalkozni, így nem fog lemaradni.