7 tipp, hogy megfelelő helyszínt válasszatok az esküvő helyszínének

Hatalmas a kínálat, de igazából elveszel a sok információ között? Nyugalom! Mindenki így indul neki az elején, szóval semmi pánik! Most jön útravalóul egy kis tippgyűjtemény arról, hogyan érdemes nekiállni a helyszínkeresésnek, és melyek azok a kérdések, amelyek kardinálisak lehetnek, amikor eljön a döntés pillanata. Gruber Andi Wedding Dekor tippjei.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. május 09. Vajda Boglárka

Hatalmas a kínálat, de igazából elveszel a sok információ között? Nyugalom! Mindenki így indul neki az elején, szóval semmi pánik! Most jön útravalóul egy kis tippgyűjtemény arról, hogyan érdemes nekiállni a helyszínkeresésnek, és melyek azok a kérdések, amelyek kardinálisak lehetnek, amikor eljön a döntés pillanata. Gruber Andi Wedding Dekor tippjei.


1. Baj, ha zaj van?

Egy esküvő esetében magától értetődő kellene, hogy legyen: aki a helyszínt biztosítja, az a féktelen bulinak és az azzal járó zajongásnak is teret ad. Mégis, nem árt erre rákérdezni, nehogy aznap éjjel derüljön ki, hogy a helyi lakosság miatt 11-kor be kell zárni az ablakokat, vagy be kell költözni a kerthelyiségből, ne adj’ Isten le kell halkítani a zenét! 

2. Terembérleti díj

Van, ahol kérnek, van, ahol beérik a násznép tekintélyes fogyasztásával és úgymond „ingyen” adják a helyszínt magát. Nem rossz dolog, ha nem kérnek külön a helyszínért pénzt, de fontos tudni azt is: nem feltétlenül az ingyen terem lesz összességében a legolcsóbb. Lehet egy esküvői helyszín drága, de ha lehetőséget ad arra, hogy a vendéglős haverod biztosítsa a bográcsgulyást, máris jobban jártál, mint egy bérleti díj-mentes hellyel, ami azonban kőkeményen behajtja rajtad az esküvői menüsor esküvői árát.

3. Mikor lehet jönni, mikor muszáj menni?

Fontos időben tisztázni, hogy a helyszínt mikor vehetitek birtokba és mikor kell visszaadnotok azt a tulajdonosának. Ez főként akkor lehet fontos kérdés, ha a násznép, mondjuk másnap még az étteremben tervezne reggelizni, de ott már reggel 8-kor a következő napi esküvőt dekorálják… És ha már a dekorálásnál tartunk: ez egy igen korai műfaj ám, attól függően, hogy mennyire komoly dekorációt terveztek a helyszínre, lehet, hogy már reggel 7-kor vagy esetleg már előző este a helyszínen kell tüsténkedni. Ezt az igényt mindenképp időben jelezni kell a hely felé és megtudakolni, hogy van-e rá egyáltalán lehetőség.

4. A bizalom zárt köre

Ha egy felkapott szórakozóhelyen vagy egy nagy alapterületű – több helyiséges – étteremben tartjátok az esküvőtöket, elképzelhető, hogy csupán hiú ábránd részetekről az, hogy aznap este csak Ti és a szeretteitek lesztek ott. Van olyan vendéglátóhely, ahol nem is kérdés, hogy a Ti napotokon nem enged be mást, csak Benneteket, de van olyan is, aki nem vállalja be azt a bevételkiesést, amit egy zártkörű rendezvény jelenthet számára, így a veletek szomszédos terembe vagy éppen annak teraszán törzsvendégek fognak iszogatni. Ennek feltétlenül a legelején ki kell derülnie: ha fontos számotokra, hogy ott, aznap csak ismerős arcokat lássatok, olyan helyet válasszatok, amelyik 100% zártkörűséget biztosít a számotokra.

5. Te melyik esküvőre jöttél?

Az előző ponthoz kapcsolódik: van olyan birodalom, amely területi adottságaiból fakadóan egyszerre 2-3, akár 4 esküvőnek is otthont tud adni egyazon időben. Kérdés, hogy Ti jó bulinak érzitek-e ezt és akár még tetszik is a dolog vagy zavarna az, hogy 5 méterre tőletek épp vadidegenek menyegzője zajlik és a mosdóban csupa olyan koszorúslányba futsz bele, akik valahogy nem olyan ruhában vannak, mint amilyenben megállapodtatok az elején…

6. Aludni is kell valahol…

Ha a násznép egy része vagy akár egésze messzi vidékről érkezik, a helyszínválasztásnál elsődleges kérdés, hogy az esküvő közvetlen közelében hány szálláshelyet tudnak biztosítani. Hiába gyönyörű ugyanis egy helyszín, ha a faluban kizárólag Feri bácsinál lehet szobát bérelni, nála is csak kettőt. Ha a legközelebbi szállás kilométerekre van, akkor pedig a násznép fuvarozásáról kell külön körben gondoskodnotok.

7. A szék mindent visz

Elsőre talán nem is gondolnátok, milyen fontos az, hogy a kiszemelt helyszín milyen székekkel rendelkezik. Mivel darabszámra az esküvőn talán csak evőeszközből lesz annyi, mint székből, ezért ezek a bútordarabok akarva-akaratlanul nagyon fontos és kikerülhetetlen, meghatározó elemei lesznek annak az összképnek, ami majd Benneteket fogad a helyszínen. A szép székek ezért nagyon fontosak. Lehetnek fából vagy lehetnek a mostanság nagy népszerűségnek örvendő, hőn áhított amerikai típusú Chiavari székek, a lényeg, hogy esztétikusak legyenek és illeszkedjenek abba a környezetbe, amit ti megálmodtatok. Sajnos a legszebb helyszíneknél is előfordulhat, hogy csak csúnyácska, konferencia hangulatot árasztó „bankett székeik” vannak, amit legszívesebben eltakarnál valamivel. Ilyenkor szokott képbe jönni a székszoknyás megoldás, amiért egyrészt szinte kivétel nélkül mindenhol bérleti díjat számolnak fel, másrészt mondjuk egy rusztikus, vintage vagy bohém hangulatú esküvői dekorációban abszolút stílusidegen elemeknek számítanak. Akkor már jobb megoldás, ha egy bútorbérlő céggel hozattok székeket a helyszínre, ez esetben viszont számolnotok kell ennek a plusz költségével.