A tudatos internetes vásárló 10+1 pontja

Az üzleti kapcsolat is – akkor működik jól, ha a résztvevők világosan és hátsó gondolatok nélkül fogalmaznak, és tisztességesen járnak el. Az éremnek két oldala van: a tisztességes üzleti kapcsolat létrehozásában a vásárlóknak is van szerepe! De mitől lesz tudatos és etikus egy vásárló? A cikkből kiderül.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. április 29. Gyarmati Orsolya

Az üzleti kapcsolat is – akkor működik jól, ha a résztvevők világosan és hátsó gondolatok nélkül fogalmaznak, és tisztességesen járnak el. Az éremnek két oldala van: a tisztességes üzleti kapcsolat létrehozásában a vásárlóknak is van szerepe! De mitől lesz tudatos és etikus egy vásárló? A cikkből kiderül.


Lássuk tehát, hogy a Fogyasztó Barát szerint mi a tudatos és tisztességes vásárló 10 + 1 pontja az internetes vásárlásnál! Te egyetértesz a lentiekkel? Mennyire ismersz magadra a pontokban? Mivel egészítenéd ki a felsoroltakat? Írd meg a Fogyasztó Barát-nak facebook kommentben!

Ha egy webáruházban a Fogyasztó Barát emblémát látod, azt jelzi, hogy az adott webáruház részt vesz Fogyasztó Barát projektben: nem csak nehezen érthető „apró betűs” jogi szöveggel ismerteti a jogaidat, hanem a közérthető Fogyasztó Barát rajzos vásárlói tájékoztatót használja.

A tudatos internetes vásárló 10 + 1 pontja

1. Ismerem a jogaimat, és nem élek vissza velük.

2. Ismerem a kötelességeimet, és nem akarom kijátszani a szabályokat.

3. Nem bontom ki a csomagolást, ha előre tudom, hogy a megrendelt terméket visszaküldöm majd.

4. Az eredeti csomagolást is visszaküldöm a termékkel együtt, ha elállok a vásárlástól.

5. Ha az elállás mellett döntök, akkor a terméket nem használom tovább, vigyázok rá, mert tudom, hogy felelek az értékcsökkenésért.

6. Elálláskor a megrendelt termékkel együtt a számlát is visszaküldöm.

7. Az elállási szándékot mindig jelzem az eladó felé.

8. Tudom, hogy elállás esetén a megrendelt termék visszaküldése az én költségem.

9. Elállás esetén elfogadom, hogy a bankszámlámra kapom vissza a vételárat.

10. Tudom, hogy nincs elállási jogom, ha cégre kértem a számlát.

10 + 1. Nem fenyegetőzöm a fogyasztóvédelemmel.