Barát vagy ellenség a zöld béka?
Miközben rohamosan terjed, a Rainforest Alliance fenntarthatósági minősítést az utóbb időben rengeteg kritika érte. Vajon tudatos vásárlóként megnyugodhatunk, ha ilyen terméket választunk?
Miközben rohamosan terjed, a Rainforest Alliance fenntarthatósági minősítést az utóbb időben rengeteg kritika érte. Vajon tudatos vásárlóként megnyugodhatunk, ha ilyen terméket választunk?
A fenntarthatóság menő, és ezzel a világmárkák is tisztában vannak. Egyre többen bővítik kínálatukat minősített fenntartható termékekkel, és igyekeznek a legtöbbet kihozni a pozitív „zöld imidzsből”.
A fenntarthatóság elméletének és gyakorlatának alkalmazása alapelvárás lett. Nem meglepő, hogy a nagy szupermarketláncok is egyre gyakrabban használják marketing és kommunikációs célokra a különböző fenntarthatósági szempontok alapján minősített termékeket. Ehhez a globális „fenntarthatósági” trendhez kapcsolódóan vált különösen népszerűvé a kis zöld béka logó, azaz a Rainforest Alliance minősítés.
Találkozhatunk vele teásdobozon, kávécsomagoláson vagy akár déligyümölcsökön, például banánon. A Rainforest Alliance logó használatának népszerűségét jelzi, hogy napjainkban mintegy 6 millió tonna banán kap ilyen minősítést. Ez a mennyiség 2014-ben a világ banán-exportjának 5,5%-át tette ki, miközben a Fairtrade minősített banánok aránya csak 0,4%.