Barát vagy ellenség a zöld béka?

Miközben rohamosan terjed, a Rainforest Alliance fenntarthatósági minősítést az utóbb időben rengeteg kritika érte. Vajon tudatos vásárlóként megnyugodhatunk, ha ilyen terméket választunk?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. szeptember 11. Gyarmati Orsolya

Miközben rohamosan terjed, a Rainforest Alliance fenntarthatósági minősítést az utóbb időben rengeteg kritika érte. Vajon tudatos vásárlóként megnyugodhatunk, ha ilyen terméket választunk?


A fenntarthatóság menő, és ezzel a világmárkák is tisztában vannak. Egyre többen bővítik kínálatukat minősített fenntartható termékekkel, és igyekeznek a legtöbbet kihozni a pozitív „zöld imidzsből”.

A fenntarthatóság elméletének és gyakorlatának alkalmazása alapelvárás lett. Nem meglepő, hogy a nagy szupermarketláncok is egyre gyakrabban használják marketing és kommunikációs célokra a különböző fenntarthatósági szempontok alapján minősített termékeket. Ehhez a globális „fenntarthatósági” trendhez kapcsolódóan vált különösen népszerűvé a kis zöld béka logó, azaz a Rainforest Alliance minősítés.

Találkozhatunk vele teásdobozon, kávécsomagoláson vagy akár déligyümölcsökön, például banánon. A Rainforest Alliance logó használatának népszerűségét jelzi, hogy napjainkban mintegy 6 millió tonna banán kap ilyen minősítést. Ez a mennyiség 2014-ben a világ banán-exportjának 5,5%-át tette ki, miközben a Fairtrade minősített banánok aránya csak 0,4%.