Családbarát ügyfélfogadási rendszer a BKK ügyfélszolgálatain

A Budapesti Közlekedési Központ is bevezeti Központi Ügyfélszolgálatán, valamint ügyfélközpontjaiban a családbarát ügyfélfogadási rendszert. A kormányablakokban és az okmányirodákban már alkalmazott rendszer célja, hogy a várandós kismamák és a kisgyermekes szülők egyszerűen és gyorsan, várakozási idő nélkül intézhessék ügyeiket.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
BKK
2015. december 23. Gyarmati Orsolya

A Budapesti Közlekedési Központ is bevezeti Központi Ügyfélszolgálatán, valamint ügyfélközpontjaiban a családbarát ügyfélfogadási rendszert. A kormányablakokban és az okmányirodákban már alkalmazott rendszer célja, hogy a várandós kismamák és a kisgyermekes szülők egyszerűen és gyorsan, várakozási idő nélkül intézhessék ügyeiket.


Ennek érdekében a kisgyermekkel érkező szülők, nagyszülők, és a várandós kismamák érkezésük után az ügyfélhívó készülék megfelelő menüpontjának kiválasztásával jelezhetik, hogy jogosultak erre a szolgáltatásra. Ekkor a rendszer automatikusan előresorolja őket, ezzel pedig elkerülhetik a sorban állást.

A BKK kiemelten fontosnak tartja, hogy babakocsival és a kisgyermekkel közlekedők is megfelelően ki tudják használni a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségeket. Ehhez a családbarát ügyfélfogadási rendszer bevezetésén kívül számos intézkedéssel járul hozzá.

A BKK csak olyan új autóbuszokat, villamosokat és trolibuszokat állít forgalomba, amely alacsonypadlós, így akadálymentesen használható. A villamosok közül a 4-es és 6-os vonalon közlekedő Combinók és az 1-es és a 3-as villamos, valamint a budai fonódó villamoshálózaton folyamatosan forgalomba álló CAF villamosok is ilyenek. Mindezek mellett a fővárosban közlekedő autóbuszok mintegy háromnegyede is korszerű, alacsonypadlós. Ennek köszönhetően a vonalak 97 százaléka részlegesen vagy teljesen akadálymentesített, azaz szinte minden buszmegállóban fel lehet szállni akadálymentes autóbuszra úgy Budapesten, mint BKK által kiszolgált agglomerációs településeken.

A közlekedési hálózat fejlesztésének, akadálymentesítésének fontos elemei a megállók is. A felújításokkal a BKK minden megállót úgy alakít át, hogy annak területére akadálymentesen lehessen lépni, illetve azokról az érkező járműbe jutni. A metróvonalak közül az M4-es teljesen akadálymentes, minden állomásán lift segíti a kisgyermekkel utazókat. A megállókon túl, a gyalogosjárdák felújításánál is szempont, hogy a gyalogátkelőhelyeknél ne kelljen megemelni a babakocsit.

A kisgyermekeseket a BKK külön a részükre kiállított, kedvezményes, havi bérlettel is segíti, mely tetszőleges kezdőnappal váltható és csak kisgyerekes bérletigazolvánnyal együtt használható. Ezt a bérletet csak azok vásárolhatják meg, akik budapesti lakhellyel rendelkeznek és igazolni tudják, hogy gyermekgondozási segélyben (gyes), gyermeknevelési támogatásban (gyet), gyermekgondozási díjban (gyed) vagy csecsemőgondozási díjban (csed, korábbi nevén terhességi-gyermekágyi segély, tgyás) részesülnek.