E-könyv vagy hagyományos? Mi a jó a gyerekeknek?
Ezt a kérdést tette fel két professzor, Heather Ruetschlin Schugar és Jordan T. Schugar egy konferencián, ahol az volt a fő téma, vajon a gyerekeket illetően milyen különbségek vannak az olvasási szokások és a két típus különbözőségének hatása szempontjából.
![](https://csaladhalo.hu/wp-content/uploads/2016/11/9663821824-723f25006a-z.jpg)
Ezt a kérdést tette fel két professzor, Heather Ruetschlin Schugar és Jordan T. Schugar egy konferencián, ahol az volt a fő téma, vajon a gyerekeket illetően milyen különbségek vannak az olvasási szokások és a két típus különbözőségének hatása szempontjából.
A két szakember egy kutatás során középsikolás diákokat kért arra, hogy olvassanak. Az egyik csoport elektronikus felületen tette ezt (e-könyv, iPad), a másik pedig nyomtatott kötetekkel.
Az eredményekből az derült ki, hogy a hagyományos könyveket lapozgató gyerekek sokkal jobban megértik a szöveget mint elektronikus változatot olvasó társaik. Egy másik felmérés azt vizsgálta, vajon hasznos-e, ha az e-könyvekbe vibráló, ugráló, hangot adó szavakat helyeznek el. Kiderült, hogy az ilyen termékek olvasásakor a gyerekek egész szövegrészleteket ugranak át, mivel szemükkel azt keresik, hol lesz a következő “izgalmas” szó, ami másként viselkedik mint a többi.
A két professzor úgy véli, a szülők és a tanárok csak olyan e-könyvet adjanak a gyerekek kezébe, amelyek feljesztik az olvasási készségeket, azaz nincsenek benne figyelemelterelő eszközök, mivel a gyerek nem fogja érteni az olvasott szöveget, nem lesz sikerélménye és előbb-utóbb abbahagyja az olvasást. Egy felmérés arra is rámutatott, hogy a gyerekek nagy része az e-könyvek szövegébe beágyazott játékokkal játszott olvasás helyett.
Forrás: blogs.kqed.org