Eladási trükkök a pénztárzónában
A pénztárak közvetlen közelében is nagy mennyiségben találunk termékeket: a területnek különösen magas a marketingértéke, mert a vevő sorbanállás közben hosszan időzik a kasszánál. A pénztár környéke így egyrészt jelentős reklámhordozóként működik, másrészt az impulzív vásárlások fő terepe lett.
A pénztárak közvetlen közelében is nagy mennyiségben találunk termékeket: a területnek különösen magas a marketingértéke, mert a vevő sorbanállás közben hosszan időzik a kasszánál. A pénztár környéke így egyrészt jelentős reklámhordozóként működik, másrészt az impulzív vásárlások fő terepe lett.
Vezetnek a „kényeztető” termékek
A kasszazónában lévő termékek között a bevásárlószatyrokon kívül megtalálhatjuk a nem élelmiszerek közé tartozó fogyóeszközöket, például az elemet és a borotvát, valamint a „kényeztető” termékeket, élvezeti cikkeket – a rágógumit, az üdítőitalokat, a csokit, de a plüssjátékot és leértékelt dvd-t is. A tapasztalatok alapján ez utóbbi, vagyis a „kényeztető” termékcsoport a kelendőbb, többletforgalmat eredményez ezeknél az áruknál, míg a többi terméknél a kasszazóna inkább a belső polcok forgalmát csökkenti.
Mivel az üzletek a legszélesebb vásárlóréteget akarják elérni, kicsi, eldobható, olcsó árukat helyeznek el a kasszánál, és meg-megújuló akciókkal, leértékelésekkel próbálják ezeket még csalogatóbbá tenni. A beszállítók külön megállapodást kötnek a hipermarket-lánccal, és fix díjat vagy a forgalom bizonyos százalékát fizetik a kasszazónás megjelenésért. A vevők szempontjából nézve előny, hogy így nem szükséges bizonyos termékeket az egész áruházon végighordozniuk, ám a pozitívumok ennyivel nagyjából ki is merülnek.