EMMI: “Hétfőn minden iskolában lesz tanítás, az órákat meg kell tartani!”

A párbeszédnek van más módja is, ezért arra kéri az Emberi Erőforrások Minisztériuma a szülőket, hogy engedjék a gyermekeiket iskolába, óvodába, mert a hétfői nap is ugyanolyan tanítási nap lesz, mint bármelyik másik.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. február 26. Csontos Dóra

A párbeszédnek van más módja is, ezért arra kéri az Emberi Erőforrások Minisztériuma a szülőket, hogy engedjék a gyermekeiket iskolába, óvodába, mert a hétfői nap is ugyanolyan tanítási nap lesz, mint bármelyik másik.


Hétfőn következik az oktatási tiltakozás újabb felvonása, a “Nem leszek suliban”-kezdeményezés. A Facebookon már több, mint 26 ezren csatlakoztak a mozgalomhoz, amelynek lényege, hogy a szülők hétfőn nem küldik a gyereküket iskolába.

A magyar köznevelés minden intézménye hétfőn ugyanúgy működik majd, mint a mai nap. Az óvodák nyitva lesznek, az iskolákban tanítás lesz. Ezért én azt kérem a gyerekektől, hogy menjenek iskolába, a szülőktől pedig, hogy vigyék el a gyermekeiket iskolába, óvodába – nyilatkozta Sipos Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős helyettes államtitkára a Ma Reggel című műsorban.

Sipos Imre említette, hogy egyetért a szülőkkel, de más módja is van a párbeszédre a tiltakozáson kívül. A műsorvezető kérdésére kifejtette, hogy helyi szinten a szülői közösségek bármikor véleményt tudnak nyilvánítani – ezt a célt szolgálja az iskolaszék is –, hiszen napi kapcsolatban állnak a pedagógusokkal és az iskolaigazgatókkal. De azt is kiemelte, hogy a kormány az Országos Szülői Szervezetekkel is tartják a kapcsolatot, és oda is bizalommal fordulhatnak. Majd hozzátette, hogy a köznevelési kerekasztalnál a szülői szakszervezetek mindig elmondhatják a véleményüket.

Az államtitkár elmondta, hogy a tárgyalások folyamatosan zajlanak. „Két munkacsoport is van, az egyik a tartalomfejlesztési munkacsoport, a másik pedig a gyermek tanulói élet utak munkacsoport. Mind a kettő a családokat, a szülőket érinti.” Az előbbi abban segít, hogy elsőtől a végzősökig hogyan osszák be a tananyagot elkerülve azt, hogy a gyerekek túlterheltek legyenek, és az iskola ténylegesen gyerekbarát legyen. Míg az utóbbi munkacsoport az iskolai rendszereket vizsgálja, ide érteve azt, hogy mennyire egyszerű iskolát váltani, hogyan gondozzák a lemaradókat, illetve a tehetségeseket.

A köznevelési államtitkár elmondta, hogy nem érheti hátrányos megkülönböztetés a gyermekeket, azért mert bemegy az iskolába sem, de nem szeretnék azt, ha bármilyen szétválasztódás indulna emiatt. Fontosnak tartotta azonban kiemelni, hogy minden gyermek egyforma, és azért jár iskolába, hogy tanuljon, és minél eredményesebb legyen.

Az Emmi álláspontját ide kattintva hallgathatja meg a bővebben.