Felmérés – milliárdokat költünk játékokra az ünnepek alatt

A karácsonyi szezonban online vásárláskor átlagosan 8000 forint, bolti beszerzéskor 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába alkalmanként, a REGIO JÁTÉK felmérése szerint összességében minden második gyermek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap. Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére az idei utolsó negyedévben is az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
kutatás
2017. december 19. P.A. - sajtóközlemény nyomán

Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A piacvezető REGIO JÁTÉK friss felmérésében résztvevők csaknem fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.

Anyagilag is felkészülnek a szülők a karácsonyra

Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára. „Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak. Black Friday ajánlatokkal az idén mind online, mind áruházainkban találkozhatnak majd a vásárlók” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.

Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa alá

A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.

Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban

  1. Kreatív játék
  2. Fejlesztő játék
  3. LEGO
  4. Társasjáték
  5. Könyv, kifestő
  6. Építő játék
  7. Autó
  8. Kirakós
  9. Játékbaba
  10. Elektronikus játék

 

Top 10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint

  1. Sherlock a bújócskázó kutyus
  2. Róka móka társasjáték
  3. Gazdálkodj okosan! társasjáték
  4. Diavetítő
  5. Zapf Baby Born baba
  6. Süti maci
  7. Mirogolo társasjáték
  8. Zookiez plüssfigura
  9. Wobbleez totyogó tappancsok
  10. Kaméleon párbaj társasjáték