Google-cenzúra: kitiltott pro-life hirdetések

Hányan használjuk naponta a Google böngészőt? Többmilliárdan. Mostantól azonban, ha rákeresnénk a pro-life, azaz a terhességmegszakítás ellen küzdő, a várandós, elbizonytalanodott nőknek tanácsokat, lehetőségeket adó, a baba megtartását szorgalmazó egészségügyi intézmények, szervezetek hirdetéseire, meglepő dolgot tapasztalunk.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
abortusz
2014. május 09. Gyarmati Orsolya

Hányan használjuk naponta a Google böngészőt? Többmilliárdan. Mostantól azonban, ha rákeresnénk a pro-life, azaz a terhességmegszakítás ellen küzdő, a várandós, elbizonytalanodott nőknek tanácsokat, lehetőségeket adó, a baba megtartását szorgalmazó egészségügyi intézmények, szervezetek hirdetéseire, meglepődve fogjuk tapasztalni, hogy nem igazán találunk érdemi információt. Ez pedig azért van így, mert a Google letiltotta a pro-life oldalak hirdetéseit. Az ügyből nemzetközi botrány lett. Íme a részletek.


A történet mögött a NARAL nevű abortuszpárti szervezet áll, amely elérte a Google-nél, hogy hónapokra eltávolítsa a találati listákról a pro-life hirdetéseket, amelyeket krízisterhességgel foglalkozó szervezetek helyeztek el az interneten. Néhány napja láthatjuk mesterkedésük eredményét: a kríziscentrumok hirdetéseinek kétharmada eltűnt a netről azzal az indokkal, hogy azok “félrevezetőek, pontatlanok, hazugok és bántóak”.

A NARAL elnöke, Ilyse Hogue szándékos félreinformáló kampányként titulálta a hridetéseket, és kijelentette: semmi másra nem jók, mint hogy manipulálják azokat a nőket, akik online keresik, hol tudnák terhességüket megszakíttatni. A NARAL azt tartotta felháborítónak, hogy a CPC-hirdetések állítólag azt ígérik, hogy elvégzik a kívánt abortuszt, ehelyett azonban – félrevezetve az ártatlan és jóhiszemű, szerencsétlen terhes nőket – a NARAL szerint elítélhető és felháborító módon nem átallanak tanácsokat adni, és opciókat mutatni arra nézve, hogy az abortuszt fontolgató nők hogyan és miért tarthatnák meg mégis a gyermeküket…

Lapunk levélben megkereste a Google-t, ám egy válaszként érkező, egymondatos kérdésen kívül, amelyben azt tudakolták, hogy melyik országból írok (ami meglehetősen furcsa, tekintve, hogy a .hu végződésű webcím lokalizálása még egy kezdő netezőnek sem okoz gondot, vagy ha igen, beírja a Google keresőbe az adott nevet), semmilyen érdemi információt nem kaptunk cikkünk megjelenéséig.

Az internet elképesztően fontos szerepet játszik a pro-life mozgalmak életében és céljuk elérésében. Naponta sokszázmillióan keresnek rá ilyen tartalmakra, és az elsődleges böngésző, amit használnak, az a Google. Sokaknak valószínűleg az online kapcsolat az első, amely során segítik őket abban, hogy gyermekük életének védelme érdekében döntsenek

Úgy tűnik, a Google nem az utolsó cég, amely behódol a pro-choice (abortuszpárti) szervezetek akaratának: a NARAL a többi böngészőprogramot futtató céggel is felvette a kapcsolatot, hogy kövessék a Google “jó” példáját a pro-life hirdetésekkel szemben való fellépést illetően, miközben saját honlapjára egy rövid kvízt rakott fel, amelynek lényege, hogy megtanítsa az embereket arra, hogyan kerüljék el a pro-life hirdetéseket.

A NARAL egyébként, minden erőfeszítése ellenére nem aratott teljes győzelmet, mivel bizonyos hirdetések továbbra is láthatóak online. Ám hogy mi lesz a csata kimenetele, azt egyelőre nehéz lenne megjósolni.

A helyzetet elítélő petíciót itt lehet aláírni.