Ingyen kresztanfolyam a gyereknek

Ha a tanórák keretében nem is, az interneten már elérhető iskolásoknak kidolgozott KRESZ oktató program. A tanuloknak.hu weboldalról kiindulva az 1-8 évfolyamosok és a 9-12-ikesek korosztályonként külön-külön „tananyagot” kapnak, ezeket kell végigjárniuk.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2015. április 10. Csontos Dóra

Ha a tanórák keretében nem is, az interneten már elérhető iskolásoknak kidolgozott KRESZ oktató program. A tanuloknak.hu weboldalról kiindulva az 1-8 évfolyamosok és a 9-12-ikesek korosztályonként külön-külön „tananyagot” kapnak, ezeket kell végigjárniuk.


A programot sikerrel elvégző első ötvenezer tanuló ingyen KRESZ tanfolyamot nyer, ami már a jogosítványszerzés előszobája (ez nyilván a megfelelő korosztályra vonatkozik).

Az uniós adatok alapján a 14 év alatti gyermekeket érintő halálesetek közül minden tízedik vezethető vissza köz­lekedési balesetre. Ez a kétségtelenül riasztó adat egyértelműen jelzi, hogy a gyermekek a közúti közlekedés legvédtelenebb és legveszélyeztetettebb résztvevői – áll az állami közlekedésbiztonsági projekt tájékoztatójában.

A gyerekek KRESZ oktatása személy szerint, szülőként a vesszőparipám. Nehéz elfogadható indokot találni arra, hogy ha az iskolai keretekbe a heti öt testnevelésórától Odüsszeusz utazásának valamennyi állomásáig minden belefér, akkor a rendszeres és alapos közlekedésoktatás miért nem. Pedig a közlekedni tudáson – ahogy a fenti adat is mutatja – a gyerekünk élete múlhat. Helyette mindenféle szakkörökbe és különórákba próbálják besuvasztani a KRESZ oktatást, holott „A nemzeti alaptantervben súlyponti téma a helyes, biztonságos közlekedésre nevelés”. Mi lenne, ha nem lenne az.

Ezzel a most már 3. éve futó programmal valamennyit szépítettek nálam a döntéshozók. Leteszteltettem a kiskamasz gyerekemmel a weblapot, az első pillanattól könnyen kiigazodott rajta, egyáltalán nem kellett neki segíteni. Az első pár oldal után reklamált, hogy ha ez most egy interaktív dolog (vö. játék), akkor miért csinál meg mindent helyette a gép, de aztán beletörődött, hogy ez van, és figyelmesen olvasni kezdett. A korosztályának megfelelő oktatóprogramot nagyjából egy óra alatt végigcsinálta, 100 százalékra teljesítette a záró tesztet, majd felvetette, hogy most akkor folytatná a következő évfolyam feladatsorával.

Bevallom, én arra számítottam, hogy hamar megunja, mert szerintem túl sok a szöveg és túl kevés az akció. A képek többnyire statikusok, az információ általában feliratok formájában érkezik, és zene sincs alatta, ami pedig jobban fenntartaná az illúziót. Ám úgy látszik, a célcsoport mindezt nem igényelte, simán elvolt az oktatóprogrammal úgy, ahogy az volt, vagy egyszerűen csak erre szocializálódott az iskolában. Persze, ha unta volna, nyilván nem csinálta volna végig. Mondjuk úgy, hogy a program sikeres teljesítéséhez erős szövegértési készségre van szükség, mert szituációkból, képekből túl sok minden nem fog kiderülni.

A cikk még nem ért véget. Olvass tovább!