Játék, zene, fantázia – babaszínházba menni jó!
Énekelve, gitározva érkezik a Kezeslábas Társulat a gyerekek közé a kicsik számára ismert mondókákkal és dalokkal. Közben kezükre kesztyűket, zoknikat húznak, amikből lassan, a játék felére egy bábu születik.

Énekelve, gitározva érkezik a Kezeslábas Társulat a gyerekek közé a kicsik számára ismert mondókákkal és dalokkal. Közben kezükre kesztyűket, zoknikat húznak, amikből lassan, a játék felére egy bábu születik. A báb pedig pont olyan kíváncsi, mint minden gyermek. Megtanul járni, mindenre rákérdez, és szeretné felfedezni az egész világot.
Útja során zebrán lovagol, pocsolyába ugrik, zsiráffal beszélget, majd a játszótérre érve közös játékra hívja a gyerekeket. A színészek a gyerekekkel együtt változnak kutyává, cicává, békává és elefánttá. Közösen énekelnek, ugrálnak, majd a játék végén a bábu mindenkitől egyenként búcsút vesz egy pacsival, vagy egy puszival.
– A babaszínházak világában az előadás nem hirtelen, meghajlással ér véget. Mindig van a végén közös játék a gyerekekkel és egy levezető rész, hogy a játék a napjuk részévé váljon, és ne egy elszigetelt színházi produkció legyen – mondja Honti György, a társulat vezetője. – A színház lényege a játék és a fantázia, ahol egy zokniból is lehet bármi. A játék egy természetes létforma és a színháznak a hétköznapok részévé kell válnia, nem egy távoli, ünnepi eseménnyé. Én ezzel a szemlélettel közelítem meg a felnőtt és gyermek előadásokat is.
Ez nagyon jó volt! – kiáltott fel egy kisfiú, aki végigugrálta az előadást, a színészek távozása után. Itt, a babaszínházban, nem kell attól tartania a szülőnek, hogy gyermeke ugrál, sétál és a színészek közé szalad. A kicsire van bízva, hogy anyukája öléből figyel, vagy a színészekkel együtt énekel, mozog a zenére. A fontos, hogy jól érezze magát, és bevonódjon a játékba.
– Az előadások mögött nagyon pontos dramaturgia áll. Drámapedagógusként a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazítva építjük fel darabjainkat. A tárgyak, amikkel játszunk, soha nem azok, amikre a hétköznapokban használjuk őket. A mondókák, dalok, színek és formák kiválasztása, a ritmus, a gyorsabb és pörgőbb, majd lassúbb jelenetek váltakozása mind-mind egy szakmailag átgondolt felépítés része – mondja Honti György.