Keresztény nők vs. szélsőséges feminizmus
Félmeztelen, huszonéves lány áll valahol Kijevben egy kereszt előtt, kezében láncfűrész. Felemeli a nem épp nők kezébe való eszközt és gondolkodás nélkül ledönti a keresztet. Az ilyen és ehhez hasonló jelenetek igen gyakoriak Kijevben a Femen, azaz az ukrán szélsőséges feminista tiltakozócsoport 2008-as megalakulása óta. Munkájukat elítélendő jött létre a Keresztény Nők a Femen Ellen (Christian Women Against Femen) nevű nemzetközi mozgalom, amely azon értékekért és véleményekért harcol, ami ellen a Femen küzd: az Istenért, a hazáért, a családért és az élet szentségéért.
Félmeztelen, huszonéves lány áll valahol Kijevben egy kereszt előtt, kezében láncfűrész. Felemeli a nem épp nők kezébe való eszközt és gondolkodás nélkül ledönti a keresztet. Az ilyen és ehhez hasonló jelenetek igen gyakoriak Kijevben a Femen, azaz az ukrán szélsőséges feminista tiltakozócsoport 2008-as megalakulása óta. Munkájukat elítélendő jött létre a Keresztény Nők a Femen Ellen (Christian Women Against Femen) nevű nemzetközi mozgalom, amely azon értékekért és véleményekért harcol, ami ellen a Femen küzd: az Istenért, a hazáért, a családért és az élet szentségéért.
A Femen nőjogi aktivistáiban sok a közös vonás: mindannyian nagyon fiatalok és kizárólag alsóneműben, de méginkább topless szeretnek megjelenni, elmondásuk szerint azért, mert ha felöltözve vonulnának az utcára, senki nem figyelne rájuk. Küzdenek az abortuszért és a melegjogokért, felemelik a hangjukat az iszlám országok nőkkel való bánásmódja és a kereszténység, a vallásosság ellen.
A fent említett keresztkidöntés üzenete a Femen szerint az, hogy “semmilyen üzletágnak nincs joga támadni, vagy korlátozni a nők jogait, még az olyan hatalmasnak sem, mint az egyház !” A csoport tagjai más alkalmakkal templomok elé álltak, meztelen felsőtestükre feketével rámázolták, hogy “Soha többé pápát”, illetve azt, hogy “Pápa: game over”. Az akciókból minden alkalommal botrány kerekedett, csakúgy, mint abból, amikor Putyin elnök harmadik megválasztása után a Pussy Riot, a Fement teljes mellszélességgel (!) támogató orosz szélsőséges feminista mozgalom tagjai félmeztelenül vonultak be Moszkva legnagyobb székesegyházába, s egy általuk punk-imádságnak titulált performansz keretében azt énekelték, hogy “Szűz Mária, vidd el Putyint!” A három hölgyet két év börtönre ítélték. Az ítéletet egyébként ellenezte mind az Amnesty International, mind olyan celebek, mint Madonna, vagy Paul McCartney.
A Femennek és az általuk művelt “szextrémizmusnak” szerencsére nem csak a támogatói vannak sokan, de az ellenzői is. Köztük talán az egyik legjelentősebb a Keresztény Nők a Femen Ellen (Christian Women Against Femen, CWAF). A nemzetközi mozgalom, amelynek tagjai büszkén állnak ki amellett, hogy a női szabadságot és kiteljesedést éppen a hit, a szülőföld és a család adhatja meg. Számukra mindezek olyan értékek, amelyek erősítik a nőket és általuk a népet is.
A kezdeményezés fő alakja az a lengyel Maria Piasecka Łopuszańska, aki egyben a Nők a Nemzetért lengyel hazafias mozgalom vezetője is. A CWAF a Femen ellenpólusa. Łopuszańska azért indította el, mert visszataszítónak találta a Femen aktivistáinak viselkedését és módszereit, arról nem is beszélve, hogy miközben állítólag a nők jogaiért küzdenek, cselekedeteik valójában logikátlanok, hiszen hogy lehet topless a pornográfia ellen tüntetni? Első lépésként a CWAF arra kérte tagjait – akik, noha csak egy pár hónapja alakultak. máris sokezer támogatót szereztek – hogy küldjenek magukról fotót, amelyen a Femen-ellenes nők kezében papírlapra írva áll a számukra fontosnak tartott üzenet. A CWAF-t megalakulásának néhány hónapja alatt számtalan más országból – pl. Horvátország, Olaszország, Ausztrália, Amerikai Egyesült Államok, Magyarország, Brazília, Libanon – is megkeresték, sőt, példájukat követve sorra alakulnak a Femen tevékenységét ellenző mozgalmak.
A mozgalom Facebook-oldalának mottója egyébként attól a Gianna Jessentől származik, akinek története az egész világot bejárta, mivel egy félresikerült abortusz után mégis élve született meg, és felnőtt kora óta előadásokon beszél az emberi élet szentségéről.
A meztelenség nem szabadít fel engem.” olvasható a CWAF videóján. “A testem a Szentlélek temploma”
A CWFA ellenzi az abortuszt és a melegjogokat, a pornográfiát és a keresztényellenes megmozdulásokat. Maradiak lennének egy olyan világban, ahol mindent lehet és ahol lassan már semminek nincs értéke? Véleményünk szerint nem. A “maradiság” szűklátókörűséget jelent, a CWFA viszont éppen a hagyományos erkölcsi normák mentén igyekszik minden lehetőséget megmutatni a nőknek, akik nélkül nem létezne sem család, sem nemzet. Természetesen a CWFA számára is fontos a nők függetlensége és aktív részvétele a közéletben, ezt azonban semmiképp nem szélsőséges eszközökkel szeretné hangsúlyozni, viszont határozottan kiáll az anyák elismeréséért és megbecsülésért, valamint azért, hogy szabadon felvállalhassák kereszténységüket és hazafias érzelmeiket, hiszen ezek azok a dolgok, amelyek egy nép bázisát, erkölcsi szilárdságát és jövőjét biztosítják.