Különórák minél hamarabb?

Több olyan óvoda működik ma már, ahol a napi rendes program nyelvórát, sakkot, számítástechnikai foglalkozást, karatét, úszásoktatást, télen korcsolyázást is magába foglal. Vajon árt vagy használ ez a "korai szakképzés"?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2016. május 03. Vajda Boglárka

Több olyan óvoda működik ma már, ahol a napi rendes program nyelvórát, sakkot, számítástechnikai foglalkozást, karatét, úszásoktatást, télen korcsolyázást is magába foglal. Vajon árt vagy használ ez a “korai szakképzés”?


Nyelvórák

A legtöbb pedagógus osztja a nézetet: jó lenne egy kicsit várni! Az óvodáskori nyelvtanulás nem rossz dolog, de csak akkor ér valamit, ha van folytatása az iskolában. Erről itt olvashatsz bővebben.

Az idegen nyelv tanulása egynyelvű családoknál valójában akkor időszerű, ha a gyerek már jól tud írni, olvasni – vagyis harmadik osztálytól. Két év múlva akár egy újabb nyelv kerülhet az órarendbe, a gyerekagy jól bírja az iramot – persze, a számára megfelelő tanítási módszer mellett.

Mozgás

Az óvodai testedzés, ha játékos, és nem az élsportra nevelés a cél, jót tesz a kicsiknek. A gyermektorna, az úszás egy felkészült szakember segítségével feltétlenül növeli a gyerek erőnlétét, ellenállóképességét, de csak akkor hasznos valóban, ha a kicsik élvezik, és nem a medence partján való cidrizéssel, vagy egymás bosszantásával töltik az idő jó részét a “foglalkozás” alatt. Ugyanez érvényes az alsó tagozatos korosztályra is.

Ebben az életkorban a gyerek legfőbb igénye a játék – ha az edzés nem kiképzés, hanem élvezet a gyerek számára, akkor (kötöttségeivel együtt is) élvezetet jelenthet a kisdiáknak. A tanulástól a sportra “elvett” idő nem megy kárba. Még az is előfordulhat, hogy a rendszeres sportolástól javul a bizonyítvány. A legtöbb sportág (az úszás, a küzdősportok kifejezetten) ugyanis olyan idegpályákat járat be, amelyek a tanuláshoz is szükségesek.

(forrás: babaszoba.hu)