Menő és hazai: ilyen is lehet a tanulás!
Egy igazán jó projektre bukkantunk a minap: a KórházSuli programra, aminek az a lényege, hogy hónapokig, vagy akár évekig kórházban fekvő, beteg gyerekeknek készítenek tananyagot gimnazisták.
Egy igazán jó projektre bukkantunk a minap: a KórházSuli programra, aminek az a lényege, hogy hónapokig, vagy akár évekig kórházban fekvő, beteg gyerekeknek készítenek tananyagot gimnazisták.
Valójában ez egy zseniális terv, mindenki csak nyerhet rajta: a beteg gyerekek tablettel a kezükben tanulnak, a gimnazisták rendezik és feldolgozzák az egyébként is a fejükben lévő anyagot, ráadásul még az 50 óra kötelező közösségi munka javára is írhatják az így eltöltött időt, a kórházpedagógusoknak pedig végre nem csapnak össze a fejük felett a hullámok.
Miről is van szó?
Ha egy iskoláskorú gyerek, ne adj’ Isten olyan súlyosan megbetegszik, hogy huzamos ideig nem járhat iskolába, attól még elvileg ugyanúgy haladnia kellene a tananyaggal. A kórházakban azonban – és most beszéljünk a Heim Pál Gyermekkórházról, mert konkrétan innen indult a kezdeményezés – egyetlen kórházpedagógus dolgozik.
Egy ember pedig nem tud fejenként napi négy órát foglalkozni 10 gyerekkel. Ráadásul ezek a gyerekek más-más korúak, van, akinek a B betűt kellene megtanulni kanyarítani, és van, aki éppen Buda visszafoglalásáról kellene, hogy tanuljon. Olyan polihisztor pedig nincs, aki első osztálytól tizenkettedikig, matektól a történelemig mindent meg tudna tanítani.
És akkor jön a KórházSuli program
Prievara Tibor, a Tanárblog szerzője azt találta ki, hogy miért is kellene mindezzel a hatalmas tananyaggal egyetlen embernek, a kórházpedagógusnak megküzdeni? Hiszen egyrészt vannak gyerekek, akik mindezt tudják, másrészt vannak eszközök, amiken keresztül el tudják juttatni ezt a tudást a célszemélyhez. Elkészítették tehát az e-study group app készítő oldalt, ahol lelkes gimnazisták ki tudják dolgozni a szükséges tananyagot oktató alkalmazásokat.
A programban mindig az aktuális igényre adnak választ, egyszerűbben: mindig az éppen szükséges és hiányzó tananyagot készítik el. Amikor bekerül a kórházba a beteg gyerek, a kórházpedagógus felveszi vele a kapcsolatot. Amikor pedig kiderül, hogy milyen oktatóanyagra van szükség, a kórházpedagógus ezt jelzi Prievara csapatának, ők pedig a velük kapcsolatban álló gimnáziumok felé továbbítják a kérést. Valamennyi együttműködő gimnáziumban van egy szervező tanár, aki koordinálja és segíti a diákok munkáját, kiosztja a feladatokat, szükség esetén megmutatja, hogy hogyan működik az app készítő program (egyszerűen).
A cikk még nem ért véget. Olvass tovább!