Minden ötödik gyerek azt hiszi, igaz, amit a neten talál
Noha úgy tűnik az interneten felnőtt fiatalok mindent tudnak az online világról, egy felmérés szerint ötből egy gyermek nem tud különbséget tenni a digitális világ és a valóság közt.
Noha úgy tűnik az interneten felnőtt fiatalok mindent tudnak az online világról, egy felmérés szerint ötből egy gyermek nem tud különbséget tenni a digitális világ és a valóság közt.
Az Ofcam brit marketingkutató cég felméréséből az derült ki, hogy a gyerekek nem tudnak különbséget tenni a hirdetések között, továbbá nincsenek tisztában olyan fogalmakkal, mint a szponzorált hirdetés. Ezeket a hirdetéseket is csak háromból egy gyermek ismeri fel, annak ellenére, hogy egy narancssárga dobozban élénken szerepel a “hirdetés” felirat.
Bedőlnek a hirdetéseknek
A netes keresőket használó fiatalok száma a brit gyermekek körében eléri az ötven százalékot. A 12-15 éves korcsoportba tartozók majdnem 20 százaléka teljesen biztos abban, hogy, amit a kereső „kidob” az igaz, hiába van mellette feltűntetve a hirdetés szócska. Bár az eredmények azt mutatják, hogy a fiatalok egyre reálisabban látják a digitális világot úgy látszik ez mégsem elég. Csekély a javulás ugyanis 2011-hez képest, mert akkor a válaszadók 33 százaléka tartott minden eredményt igaznak.
A közösségi médiában tudnak különbséget tenni
Tíz tinédzserből hét nyilatkozta azt, hogy a legtöbb ember másként viselkedik online, mint amikor szemtől szemben beszélgetnek az emberekkel. A vizsgált korcsoporton belül több lány értett egyet ezzel az állítással, mint fiú.
Azt viszont már keves tudják, hogy a mostanában annyira felkapott videóbloggerek pénzt – illetve terméket kaphatnak azért, hogy reklámozzák egy adott márka cuccait.
(via)