Minden ötödik gyerek azt hiszi, igaz, amit a neten talál

Noha úgy tűnik az interneten felnőtt fiatalok mindent tudnak az online világról, egy felmérés szerint ötből egy gyermek nem tud különbséget tenni a digitális világ és a valóság közt.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
digitális világ
2015. november 24. Csontos Dóra

Noha úgy tűnik az interneten felnőtt fiatalok mindent tudnak az online világról, egy felmérés szerint ötből egy gyermek nem tud különbséget tenni a digitális világ és a valóság közt.


Az Ofcam brit marketingkutató cég felméréséből az derült ki, hogy a gyerekek nem tudnak különbséget tenni a hirdetések között, továbbá nincsenek tisztában olyan fogalmakkal, mint a szponzorált hirdetés. Ezeket a hirdetéseket is csak háromból egy gyermek ismeri fel, annak ellenére, hogy egy narancssárga dobozban élénken szerepel a “hirdetés” felirat.

Bedőlnek a hirdetéseknek

A netes keresőket használó fiatalok száma a brit gyermekek körében eléri az ötven százalékot. A 12-15 éves korcsoportba tartozók majdnem 20 százaléka teljesen biztos abban, hogy, amit a kereső „kidob” az igaz, hiába van mellette feltűntetve a hirdetés szócska. Bár az eredmények azt mutatják, hogy a fiatalok egyre reálisabban látják a digitális világot úgy látszik ez mégsem elég. Csekély a javulás ugyanis 2011-hez képest, mert akkor a válaszadók 33 százaléka tartott minden eredményt igaznak.

A közösségi médiában tudnak különbséget tenni

Tíz tinédzserből hét nyilatkozta azt, hogy a legtöbb ember másként viselkedik online, mint amikor szemtől szemben beszélgetnek az emberekkel. A vizsgált korcsoporton belül több lány értett egyet ezzel az állítással, mint fiú.

Azt viszont már keves tudják, hogy a mostanában annyira felkapott videóbloggerek pénzt – illetve terméket kaphatnak azért, hogy reklámozzák egy adott márka cuccait.

(via)