Mitől lesz egy kormányhivatal családbarát?

Családbarát munkahely díjat kapott a Pest Megyei Kormányhivatal. A munkáltató lehetővé teszi az otthonról való munkavégzést, sokakat részmunkaidőben foglalkoztatnak, nagy többségben pedig női munkavállalókat.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
2013
2013. november 06. szabo.daniel

Családbarát munkahely díjat kapott a Pest Megyei Kormányhivatal. A munkáltató lehetővé teszi az otthonról való munkavégzést, sokakat részmunkaidőben foglalkoztatnak, nagy többségben pedig női munkavállalókat.


A Telekom Nyrt., az Eszterházy Károly Főiskola, a Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézet, továbbá nagyvállalatok, közepes- és kisvállalkozások mellett idén – elsőként a kormányhivatalok közül – Családbarát munkahely díjat kapott a Pest Megyei Kormányhivatal.

A hivatal 2013 nyarán nyújtotta be programját a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet által kiírt Családbarát Munkahely pályázatra. A címet a kormányhivatalok közül elsőként nyerték el, a díjat még október végén vehették át. A pályázatra benyújtott programban nagy hangsúlyt fektettek az otthoni munkavégzésre, mely jelentős mértékben járul hozzá a családos munkavállalók terheinek enyhítéséhez.

Összesen 2619 fő dolgozik itt, ebből 1923 nő. A gyermekes női munkavállalók száma 1071, a gyermekes férfi munkavállalóké 335 fő. A családos nők 13, a családos férfiak 26 százaléka három vagy több gyermeket nevel.

Nem csak a munkahelyre kell koncentrálni

Kérdésünkre, hogy mi az, amire a legbüszkébbek, mitől lettek a „legcsaládbarátabbak”, a hivatal sajtóreferense hangsúlyozta, munkáltatóként nem feledkezhetnek meg arról, hogy a családok támogatását nem csak a munkahely négy fala között lehet megvalósítani, ezért szeretnének hozzájárulni a munkavállalók és családjaik szabadidejének teljessé tételéhez különböző szabadidős eszközök ingyenes, vagy kedvező kölcsönzési lehetőségével.

A Mikulás és karácsonyi rendezvények – tette hozzá – immár két éve emlékezetes pillanatai a hivatali életnek. Nem csak a gyermekeknek, de a munkavállalóknak is nagy élmény egy-egy program, hiszen sokuk szervezőként vesz részt a ünnepségek megvalósításában.

Családos munkavállalóik, a munkába visszatérő édesanyák/édesapák nagy része veszi igénybe a részmunkaidős foglalkoztatási formát, pályázati programjukban pedig az eseti otthoni munkavégzés is szerepel; a hivatal mindkét foglalkoztatási formával lehetővé teszi, hogy a munkavállalók összeegyeztethessék a családi és a munkahelyi kötelezettségeiket – mondta Lukasik Zsófia.

Erősítenék az otthoni munkavégzést

A kisgyermekek megfelelő ellátása miatt sok munkatárs veszi igénybe a részmunkaidős foglalkoztatási formát. Előfordulhatnak azonban olyan esetek, amikor a munkavállaló nem tud bejutni a munkahelyére. A kormányhivatal az ilyen helyzetek feloldására tenné elérhetővé az otthoni munkavégzés lehetőségét, melyet megfelelő informatikai eszközök beszerzésével biztosítaná.

Megvalósítható célok kellenek

Lukasik Zsófia szerint fontos, hogy egy munkáltató  valóban megvalósítható célokat tűzzön maga elé, ugyanakkor a hagyományokra is nagy hangsúlyt kell fektetni. “Legfontosabb szempontunk a családi és a munkahelyi kötelezettségek közötti feszültség feloldása volt, mely napjainkban az egyik legsúlyosabb probléma a családos, vagy családot tervező munkavállalók esetében. Úgy gondoljuk, hogy törekvésünkkel hozzájárulhatunk a családos munkavállalók a munka világába történő visszatéréséhez, illetve ahhoz is, hogy a családot tervezőket a munkavállalás ne eltántorítsa terveiktől, hanem éppen ösztönözze őket arra, hogy valóban családosokká váljanak” – fogalmazott.
Azoknak, akik a jövőben szeretnének családbarát munkahellyé válni, mindenképpen oda kell figyelni erre a problémakörre. Olyan kivitelezhető megoldási javaslatot, módszert kell kidolgozniuk – vélekedett -, mely illeszkedik intézményi profiljukba és mely így hozzájárulhat az intézmény fejlődéséhez is.

A Pest Megyei Kormányhivatal a Facebookon.