Nincs többé meghatalmazás írás
A hivatali ügyintézés sosem egyszerű, főleg ha más valakit kérünk meg rá. A hivatalonként elvárt formulák csak nehezítették a meghatalmazások elkészítését. Mostantól azonban nincs is ilyesmire szükség - tudta meg a csalad.hu.
A hivatali ügyintézés sosem egyszerű, főleg ha más valakit kérünk meg rá. A hivatalonként elvárt formulák csak nehezítették a meghatalmazások elkészítését. Mostantól azonban nincs is ilyesmire szükség – tudta meg a csalad.hu.
Ha valakinek nem volt arra lehetősége, hogy szabadnapot vegyen ki egy-egy hivatali ügyintézéshez, vagy más okból volt szüksége segítségre, a legtöbb esetben meghatalmazást írt papíron. Az ilyen meghatalmazások azonban a legtöbb esetben egy alkalomra szólhattak, másrészt gondot jelenthetett, hogy mást formai követelményei voltak az ilyen meghatalmazásoknál a különböző hivataloknak, szolgáltatóknak. Az államigazgatásban ennek a módszernek azonban úgy tűnik vége.
Akinek van ügyfélkapu regisztrációja, az július eleje óta 91 ügytípus esetén használhatja az úgynevezett Rendelkezési Nyilvántartást. Amilyen hivatalos neve van, annyira egyszerű az új módszer, hiszen nem kell tanúk szívességét kérni, és elég egyszer meghatalmazni valakit ahhoz, hogy utána a nevünkben eljárhasson. Ha a kollégától, szomszédtól, baráttól, rokontól mégis megvonnánk a bizalmat, hogy az ügyeinkben bennünket képviseljen, egyetlen gyors online ügyintézéssel bármikor visszavonható az elektronikus meghatalmazás.
A 91 ügytípusba szerencsére nem csak az okmányirodai ügyek tartoznak bele. A Rendelkezési Nyilvántartáshoz az okmányirodák és kormányablakok ügyfélszolgálatan túl ugyanis csatlakozott a Posta és a NAV is. A jövőben pedig a tervek szerint az elektronikusan adott meghatalmazás használható lesz a földhivatalokban vagy akár a nyugdíjbiztosítónál is. Az elmúlt évtizedben úgy tűnik hozzászoktunk az elektronikus ügyintézéshez, hiszen jelenleg 2,3 millió magyar állampolgár rendelkezik ügyfélkapu hozzáféréssel. Aki mégis ügyfélkapu nélkül szeretné megadni az állandó megbízást, az a NAV 19 megyei és 5 fővárosi kirendeltségén személyesen is megteheti. Létezik emellett telefonos lehetőség is: ehhez azonban egyszer el kell fáradnunk személyesen regisztráltatni egy 8 jegyű azonosítót, amellyel aztán később telefonon is megadhatjuk a meghatalmazásokat ügyeink intézéséhez.