Párhuzamos társadalmak már az óvodában

Bécsben 150 muszlim óvoda működik. Ebből számtalan bezárását javasolja Sebastian Kurz, néppárti miniszter. Az iszlám óvodák és csoportok felméréséből kiderült, hogy az óvodákegy része párhuzamos társadalmak kiépítését tudatosan szolgálja. 

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
óvoda
2015. december 07. Aipmilo

Bécsben 150 muszlim óvoda működik. Ebből számtalan bezárását javasolja Sebastian Kurz, néppárti miniszter. A bécsi egyetemen megbízására elkészített tanulmány riasztó eredményre jutott, írja az osztrák Kurir. Az iszlám óvodák és csoportok felméréséből kiderült, hogy az óvodák egy része párhuzamos társadalmak kiépítését tudatosan szolgálja. 


A szülők és az intézményeket működtető egyesületek sokszor abban érdekeltek, hogy a gyerekek minél konzervatívabb nevelésben részesüljenek, s az európai kultúrából minél kevesebb érhesse őket.

Kritikus pontok a következők:

  • Személyzet – A legtöbb helyen gyorstalpalókon végzett, kizárólag muszlim vallású „óvónők“ dolgoznak.
  • Tanterv – A hivatalos fejlesztést megcélzó tantervek mellett, egy anyanyelven megfogalmazott külön tantervet követnek, ami a Korán iskolák tantervétől nemigen tér el.
  • Nyelv – Bár a tanulmány szerint minden gyerek nyelvi fejlesztésre szorulna, a legtöbb helyen nincs erre képzett szakember, sőt egyes helyeken egyáltalán nem beszélnek/tudnak németül. Mindez azért is visszás, mert az óvoda utolsó éve azért is kötelező, hogy a gyerekeket iskolák korukra megfelelő nyelvi szintre hozza.
  • Hittan – Az iszlám törvények kényszere alatt többek között az önálló gondolkodást és cselekvést nemhogy nem támogatják, hanem tabuként kezelik.

Az óvodák között kialakult verseny még inkább a különállás és elzárkózás irányába tolja az intézményeket. Míg a tanulmány szerzői hangsúlyozzák, hogy egyes muszlimok tudatosan nem ilyen ortodox helyekre adják gyerekeiket.

A miniszter nem alapvetően van a magán és egyházi óvodák ellen, hanem a megközelítést tartja helytelennek, mi szerint ezek az intézmények a gyereket a többségi társadalomtól kívánják megóvni, elzárni. Felvetései nyomán szigorúbb ellenőrzések, akár bezárások is várhatóak.