Pro-life reklám mentette meg egy kislány életét

Öt évvel ezelőtt Susan Wood átment egy barátja házába, hogy együtt nézzék a Super Bowlt. Susan várandós volt, de magányos és rémült is egyben. Ám amikor aznap este meglátta a Focus on Family hirdetését a TV-ben Tim Tebow-val, minden megváltozott. 

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
abortusz
2015. március 06. Gyarmati Orsolya

Öt évvel ezelőtt Susan Wood átment egy barátja házába, hogy együtt nézzék a Super Bowlt. Susan várandós volt, de magányos és rémült is egyben. Ám amikor aznap este meglátta a Focus on Family hirdetését a TV-ben Tim Tebow-val, minden megváltozott. 


Susan néhány órával korábban mondta el a párjának, hogy várandós. A férfi – finoman fogalmazva – nem örült a hírnek és azonnal kijelentette: az abortusz az egyetlen megoldás. Susan beleegyezett, hogy véget vessen a konfliktusnak. Aztán a férfi elegánsan távozott, Susan pedig átment a barátaihoz, hogy ne érezze magát olyan végtelenül egyedül.

A Focus on the Family (Koncentrálj a családra) nevű szervezet „Ünnepeld a családot, ünnepeld az életet”-reklámját aznap este mutatták be először. A filmben Pam Tebow beszélt az ő „csodagyerekéről”, Timről, aki az amerikai foci ünnepelt hátvédje. Susan még sosem nézett ameriai focimeccset és nem ismerte a játékosokat sem – egy kivételével.

„Néhány héttel korábban épp a tiszta ruhát hajtogattam otthon, miközben szólt a TV. Az éppen aktuális műsor Tim Tebow-ról szólt.” Susan megjegyezte a fiú arcát, Ezért is döbbent meg, amikor most viszontlátta őt a reklámban. Egy szokásos, elrettentő abortusz-történet helyett Susan és barátai egy anya szívszorító történetét ismerték meg kisbabája túléléséről.

„Kritizálni akartam ezt az abortuszellenes reklámot”, emlékszik vissza Susan. De ahogy végignéztük a filmet, mindannyian egyetértettünk abban, hogy abszolút pozitív és bátorító üzenete van, ami nem bírál és nem ítél el.”

Susan egész este nem tudta kiverni a fejéből a Focus on the Family üzenetét. Úgy érezte, a reklám éppen neki szól.

Hazaérve Susan rákeresett a szervezetre a neten. Megtalálta a reklámot és egy interjút Tim szüleivel, Pammel és Bobbal. Megtudta, hogy Pam visszautasította az orvost, amikor az azt mondta neki, hogy vetesse el a gyermekét, mivel az valószínűleg betegen születik majd.

Susan ezután emailt írt a Focus on the Family-nek, s gyorsan választ is kapott, ami tele volt bátorítással, reménnyel és számos információval.”Annyira jól esett, hogy nem ítélnek el, amiért az abortusz eszembe jutott. És úgy döntöttem, megtartom a kisbabámat.”

Amikor a baba apja megtudta, hogyan döntött Susan, őrjöngött és fenyegetőzött, aztán örökre eltűnt a színről. A Focus on the Family a várandósság egész ideje alatt tartotta a kapcsolatot Susannak és a baba születése után is folyamatosan írtak neki, telefonáltak és ajándékokat küldtek az újszülöttnek.

Avita Grace annak az évnek a szeptemberében született meg. A kislány most négyéves és nap mint nap csodálatossá teszi édesanyja életét, amit nem mindig könnyű dolgozó, szingli nőként menedzselni.

„Sokszor eszembe jut a reklám és a Focusban dolgozók. Nagyon hálás vagyok nekik. Ha nincs az a reklám, ha nem megyek át aznap a barátaimhoz, ha más hangnemben válaszolnak a levelemre, talán minden másként alakult volna. Soha nem leszek képes eléggé kifejezni a hálámat és a szeretetet, amit irántuk és a kislányom iránt érzek.

Forrás: Focus on the Family