Rétvári: Csökkenjen a leterheltség, de versenyképes legyen a diákok tudása!

Csökkenteni kell a diákok leterheltségét, ezzel párhuzamosan azonban versenyképes tudást kell megszerezniük az iskolában. Ehhez konkrét javaslatcsomaggal áll elő a kormány a köznevelési kerekasztal keddi ülésére - nyilatkozta Rétvári Bence az Echo TV-ben.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
diákok
2016. március 20. Vajda Boglárka

Csökkenteni kell a diákok leterheltségét, ezzel párhuzamosan azonban versenyképes tudást kell megszerezniük az iskolában. Ehhez konkrét javaslatcsomaggal áll elő a kormány a köznevelési kerekasztal keddi ülésére – nyilatkozta Rétvári Bence az Echo TV-ben.


Az EMMI parlamenti államtitkára elmondta, céljuk, hogy 2017-ben a nemzeti alaptanterv megváltoztatásával a tananyagot úgy csökkententsék, hogy az egyúttal szolgálja a versenyképes tudás megszerzését is.
 
Úgy véli, az európai munkaerő-piacon lesznek versenyben azok a diákok, akik az elkövetkező időszakban az iskolából kikerülnek. Egyúttal fontosnak nevezte, hogy a versenyképesség mellett a tananyag se jelentsen túlzott leterhelést számukra.
 
Leginkább alsó tagozaton az 1-4. osztályban kell az alapkészségek fejlesztésére több időt hagyni a diákoknak és a tanároknak. Itt kell elsősorban megtalálni az alapkészségek és a lexikális tudás megfelelő arányát – mondta Rétvári Bence. 
 
Kitért arra is: az ország 2015-ben már a GDP 6,14 százalékát fordította a teljes oktatási rendszer finanszírozására, ami felette van a fejlett országokban kívánatosnak tartott 6 százaléknak. Az egy tanulóra fordított összeg az elmúlt években 592 ezerről 691 ezer forintra nőtt, ami csaknem 100 ezer forint többletet jelent 2012-höz képest. Pozitívumként említette továbbá, hogy az OECD-átlaghoz mérve jobb a magyar gyerekek számítógéphez jutási esélye: nálunk egy számítógépre 2,2 gyermek jut, míg az OECD átlag 5,5. Ezt segíti a most futó 12 milliárdos informatikai eszközfejlesztési program is. Hozzátette, hogy fontos az eszközök biztosítása mellett az azok használatával kapcsolatos képzések fejlesztése is, ami szintén a Köznevelési Kerekasztalon megvitatandó feladat.
 
(forrás: MTI)