Romlott tanár, most megfizetsz!
Etikai kódexszel és etikai bizottságokkal érné el a kormány azt, hogy a tanárok mintaszerűen viselkedjenek az iskolában. A szöveget még nem dolgozták ki, de Hoffmann Rózsa örülne, ha az általa korábban összeállított szabályokat követnék a pedagógusok. A megkérdezett tanárok nem tiltakoznak egy ilyen szabálygyűjtemény ellen, bár tartanak attól, hogy az igazán fontos etikai dilemmáknál nem segíti majd őket a dokumentum, és félő, hogy apróságokért jelentik majd fel egymást.
Etikai kódexszel és etikai bizottságokkal érné el a kormány azt, hogy a tanárok mintaszerűen viselkedjenek az iskolában. A szöveget még nem dolgozták ki, de Hoffmann Rózsa örülne, ha az általa korábban összeállított szabályokat követnék a pedagógusok. A megkérdezett tanárok nem tiltakoznak egy ilyen szabálygyűjtemény ellen, bár tartanak attól, hogy az igazán fontos etikai dilemmáknál nem segíti majd őket a dokumentum, és félő, hogy apróságokért jelentik majd fel egymást.
Egy budapesti angoltanárnő felszabadultan sétálgatott a lakótelepen egy kellemes szombat délutánon. Az egyik padnál fiatal srácok verődtek össze, dohányoztak, és a tanárnő észrevette, hogy egyik kilencedikes tanítványa is jókedvűen szívja velük a cigarettát.
“Nem tudtam, mennyire tartozik rám az, hogy szabadidejében mit csinál. Etikátlan vagyok, ha nem szólok oda, vagy nem köpöm be a gyereket a szülőnél?” – kérdezte a tanárnő, amikor elmesélte ezt a történetét, amely nemrég nagy dilemma elé állította. A tanárnő végül nem ment oda a 15 éves gyerekhez, és később sem hozta elő a témát az iskolában. A fiú osztályfőnökének azonban jelezte, hogy az egyik diákját cigarettázni látta.