Sikerrel lépett fel a gyerekbántalmazás ellen a Nickelodeon, az UNICEF és a Kék Vonal kampánya

Az UNICEF Magyar Bizottságával és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal összefogva tömegeket mozgatott meg a Nickelodeon. A gyerekcsatorna kisfilmekkel, felhívásokkal és közösségi kampánnyal hívta fel a figyelmet azokra a fiatalokra, akiket az iskolában vagy otthon bántalmaznak. Az Anti-Bullying akció sikert hozott, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közlése szerint több mint 20 százalékkal megnövekedett azoknak a betelefonálóknak a száma, akik zaklatás miatt kértek segítséget a szervezet szakembereitől. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást. 

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
alkalmazás
2013. december 31. Gyarmati Orsolya

Az UNICEF Magyar Bizottságával és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal összefogva tömegeket mozgatott meg a Nickelodeon. A gyerekcsatorna kisfilmekkel, felhívásokkal és közösségi kampánnyal hívta fel a figyelmet azokra a fiatalokra, akiket az iskolában vagy otthon bántalmaznak. Az Anti-Bullying akció sikert hozott, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közlése szerint több mint 20 százalékkal megnövekedett azoknak a betelefonálóknak a száma, akik zaklatás miatt kértek segítséget a szervezet szakembereitől. Az UNICEF Magyar Bizottság továbbá arról tájékoztatott, hogy az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP alkalmazást. 


Magyarország egyik legnézettebb gyermekcsatornája, a Nickelodeon, a nemzetközileg elismert jótékonysági szervezet, az UNICEF Magyar Bizottság és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szeptember végén kezdett közös iskolai erőszak elleni kampányba, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok veszélyeztetettségére. A kampány során kiemelték, hogy ezekben az esetekben legtöbbször nem a megtorlás, hanem a figyelmeztetés és a megelőzés a legfontosabb.

„A kampány sikerét mutatja, hogy következtében több mint 20%-kal nőtt a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány kortárs zaklatással kapcsolatos hívásainak száma, valamint egyéb – első sorban családon belüli erőszakkal kapcsolatos – hívások is érkeztek.” – mondta el Senkár Éva, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány projekt koordinátora.

A Nickelodeon és a jótékonysági szervezetek közös kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy gyakran a bántalmazottak nem mernek segítséget kérni, viszont sokan nem látják be, hogy maguk a bántalmazók is bizonyos segítségre szorulnak. Amikor azonban a felnőtt, mint pedagógus vagy mint szülő találkozik a társai által fizikai vagy lelki traumának kitett gyermekkel, legtöbb esetben zéró toleranciával lép fel, ahelyett, hogy megvizsgálná, mi van a bántalmazó gyermek hátterében.
„Szeptemberben, egy kis községben két kisgyermek látta a felhívást a tévében és meséltek róla az édesanyjuknak. A nő ennek köszönhetően hívta fel a Kék Vonal munkatársait és mesélte el, hogy egyik gyermekét zaklatják az iskolában.”– mondta egy konkrét esetet kiemelve Senkár Éva.

„Kiderült, hogy egy osztálytárs sokszor agresszíven lép fel a többi gyerekkel szemben, az édesanya pedig szerette volna, ha segítséget kap a fiú, aki a többieket bántja. A hívás után a Kék Vonal munkatársai felvették a kapcsolatot a helyi gyermekjóléti szolgálattal. A családgondozó találkozott az iskolaigazgatóval és a tanárokkal, meglátogatta a fiú családját, hogy megvizsgálja a családi körülményeket, és felajánlotta a segítségét annak megszervezésében, hogy a fiú pszichológushoz járhasson.” – tette hozzá a Kék Vonal munkatársa. „A beavatkozásnak köszönhetően sokat javult a helyzet, kevesebbszer fordulnak elő problémák az osztályban.”

A közvetlen segítségnyújtásban nagy szerepet vállal az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány által kifejlesztett HelpAPP mobiltelefon alkalmazás is, amelyet szeptember 20-án, a gyermekjogok világnapján jelentettek be. Az applikáció segélyhívó és tanácsadó felületekkel is rendelkezik, így ténylegesen a gyermekek kezébe adja a segítséget. Az UNICEF szintén a kampány sikeréről számolt be. „Többek között a Nickelodeon kampányának köszönhetően, az elmúlt időszakban 5000-nél is több gyerek töltötte le a HelpAPP-ot.” – mondta el Dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF Magyarország gyermekjogi igazgatója.

A kampányhoz hazai ismert emberek is csatlakoztak, akik részvételükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy bárkivel megtörténhet ilyesmi, kellő összefogással és támogatással azonban bármilyen nehézség leküzdhető. Olyan sztárok meséltek saját rossz tapasztalataikról, mint Hien, Fluor, Young G, D.Tóth Kriszta, a Children of Distance vagy Janicsák Veca, és a közösségi médiában még többen felsorakoztak a kezdeményezést támogatva.

A karácsonyi és év végi időszakban különösen fontos a megelőzés, így az UNICEF és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is fokozott odafigyelésre inti azokat, akik gyermekbántalmazás jeleit veszik észre. A szervezetek képviselői kiemelték, hogy a problémás családban növekvő gyerekek számára ez az időszak idő sokkal inkább a félelmekről, a szorongásról és a magányról szól. Miattuk is tart nyitva az ünnepek alatt 24 órában a 116-111 Lelkisegély-vonal, és a 116-000 Eltűnt Gyerekek Vonala. Az UNICEF HelpAPP mobilalkalmazás letölthető innen: unicef.hu/helpapp