Sikk lett a gyermekvállalás – ez lehet a gazdagság új státuszszimbóluma?

A tehetősebb családok már nem az legújabb verdák árában mérik a gazdagságot, hanem abban, ki hány gyermeket tud eltartani és sikeres felnőtté nevelni. Nem csoda tehát, ha a divatmárkák lecsaptak a lehetőségre és egyre több cég kezdte kismamákkal hirdetni a termékeit.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
családalapítás
2016. április 04. Csontos Dóra

A tehetősebb családok már nem az legújabb verdák árában mérik a gazdagságot, hanem abban, ki hány gyermeket tud eltartani és sikeres felnőtté nevelni. Nem csoda tehát, ha a divatmárkák lecsaptak a lehetőségre és egyre több cég kezdte kismamákkal hirdetni a termékeit. 


Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a felső tízezer azzal mutatja meg, hogy mennyire gazdag, hogy hány gyermeket tud biztonsággal felnevelni. A Business Insider újságírója szerint a New York-ban élők között alighanem a sok gyerek azért vált divattá, mert a gyereknevelés rengeteg pénzbe kerül. Jó kocsija ma már bárkinek lehet, hiszen „potom” összegért lehet bérelni méregdrága sportautókat, amivel menőzhetünk, de egy gyereket nem lehet egy délutánra kibérelni. (Szerencsére!)

A cikk adatai szerint átlagosan 245 ezer dollárba (körülbelül 68 millió forintba) kerül egy gyerek felnevelése, amiben az egyetemi oktatás még nincs is benne… A gyermeknevelés Manhattanben a legdrágább 540 ezer dollárba, vagyis közel 150 millió forintba kerül és az iskola ezen felül még 40 ezer dollár évente. Így a cikk írója szerint ez egyértelműen azt jelzi, hogy az a leggazdagabb, aki több gyermekre több millió dollárt is el tud költeni 18 éves koráig. 2011-ben a New York Post írt először arról, hogy a családok bővülnek, de nem vallási okoból vagy felelőtlenségből, hanem azért mert ezt látták a sztároknál is, vegyük csak alapul a Jolie-Pitt párost -akik hat gyermeket nevelenek-, hogy ez a menő, és ez jelenti az igazi gazdagságot. És valóban, a nagycsalád rengeteg örömöt, sok fejtörést és még több kiadást okoz. Véletlen ezek után, hogy a piacot elárasztották azok a reklámok, amikben kismamák vagy gyermekek szerepelnek? Biztos, hogy nem. 

A várandósság és a babák meghódították a divatipart 

2015-ben nagyon sok hazai és külföldi sztár is gyermeknek adott életet, és persze igyekeztek ezt a lehető legstílusosabban tenni. Gondoljunk csak Katalin hercegnére, aki az összes nyilvános megjelenésén csodaszépen festett, de ugyanez volt jellemző a hazai kismamákra is. Ma már nem bújnak el a pocaklakóval az édesanyák, hanem bátran és nagyon csinosan jelennek meg a hétköznapokon is. Ezzel persze nem csak vásárlókat toboroznak azoknak a márkáknak, akiket a hírességek reklámoznak, hanem arra is ösztönzik az anyukákat, hogy viseljék boldogan és csinosan a kerekedő pocakjukat. Gondoljunk csak bele, mekkora siker volt a hercegné által előszeretettel viselt Alice Temperley kreációjának bemutatója, ahol várandós modellek vonultak végig a kifutón.

Éljenek az anyák!

Ezzel a szlogennel mutatta be 2015-ben az őszi–téli kollekcióját a Dolce&Gabbana a milánói divathéten. A divatbemutatón tizenegy édesanya a gyermekével, míg egy várandósan vonult végig a színpadon. Ez egy nem várt fordulatot hozott és végre nem azt kellett néznünk, ahogy a 30 kilós  androgün modellek végig lépkednek előbb férfi, majd női ruhában… A kollekcióban visszaköszönt a rózsa motívum, az anya és gyermekét ábrázoló formák és feliratok, de olyan ruhákat is láthattunk a D&G bemutatóján, melyeket gyermekek rajzai díszítettek. A képeket itt tudjátok megnézni a híres tervezőpáros munkáiról.

„A kereslet teremti meg a piacot.”

Egy jó anya Perwollal mos? Vagy egy gyermek táplásánál D&G napszemcsit visel? Egy marketinges tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy eladhatóvá váljon a terméke. Ha azt látja, hogy a kisgyermekes édesanyák száma nő akkor megpróbálja a gyerkőcökkel megcélozni a kiszemelt vásárlót. Ami valljuk be, sikerül is. De hogyan és miért? Pontosan úgy, ahogy a kisgyermeket is leveszik a lábáról a szuperhősös túrórudival vagy a hercegnős almalével. Ő is menő akar lenni a csoporttársai között, és mi nők is szeretnék szép és kívánatos kismamák lenni. És ha azt látjuk, hogy mindenhol ilyen plakátok vesznek körül az utcán, hazaérve a TV-t bekapcsolva pedig azt látjuk, hogy várandós modellek mutatják be a legújabb és legtrendibb darabokat. Anyukák pedig a legújabb sportkollekciót, miközben egy édesen gügyögő baba mellett szorgalmasan edzenek. Persze, hogy akarjuk. Akarjuk azt az anyagi jólétet, akarjuk azt a vékonyabb testet és akarunk egy egészséges, kiegyensúlyozott és boldog kisbabát is. Nem is olyan nagy kérés, igaz?

Tegnap fotóztam. Jó látni, hogy divat lett a baba. Szerintem sincs menőbb, mint a gyerek! 🙂

Közzétette: Fruzsina Skrabski – 2016. február 28.

Ehhez képest mi magyarok…

Magyarországon a kétgyermekes családmodell az elterjedt. Ennek a legfőbb oka, hogy az anyagiak miatt nem születnek meg a vágyott gyermekek. A KSH adatai szerint az alsó-és felsőosztály vállal több gyermeket, mint kettő. A demográfia felmérésből kiderül, hogy aluliskolázottaknál emelkedik a gyermekek száma, méghozzá amiatt mert jövedelemforrásként tekintenek a gyermekre. Ide érthetjük a segélyt, vagy a korai munkába állítás lehetőségét, ami egyenlő a szülők támogatásával is. A másik csoport a felső, diplomás réteg. Ők azok, akik anyagilag megtehetik azt, hogy több gyermeket vállalnak.

A középosztályban viszont nem születnek meg a vágyott gyermekek. Ennek legfőbb oka, hogy a szülők nem tehetik meg azt, hogy megteremtsék a családbővítéshez a feltéleket. A kormány családpolitikája őket célozza meg elsősorban. A CSOK a 10+10 milliós támogatásával hatalmas segítséget nyújt azoknak a családoknak, akik nem merik bevállalni a harmadik gyermeküket. Ráadásul a GYED Extra (diplomás, részmunkaidős, testvér) széleskörben hatalmas segítséget nyújt.

Talán épp a kormány családpolitikai intézkedésének lesz köszönhető, hogy hazánkban is sikk lesz a gyerek? Végülis minek a porsche ha lehet gyereked is. Nem igaz? 🙂