Szimbiózisban él a hit és a tudás az ökumenikus iskolákban

A pedagógus elsődleges feladata, hogy a diákok személyiségét és emberségét minél jobban kiteljesítse, az iskola közösségi tér, ahol a nevelők terelik a diákokat - mondta a Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola igazgatója, a Rádió Orienten. Csere István kiemelte, a keresztény iskolák bázisa biztosabb, megközelítési módjuk pedig egységesebb, mint a többi oktatási intézményé.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
iskola
2015. május 12. Paulik András

A pedagógus elsődleges feladata, hogy a diákok személyiségét és emberségét minél jobban kiteljesítse, az iskola közösségi tér, ahol a nevelők terelik a diákokat – mondta a Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola igazgatója, a Rádió Orienten. Csere István kiemelte, a keresztény iskolák bázisa biztosabb, megközelítési módjuk pedig egységesebb, mint a többi oktatási intézményé.


Műszaki érdeklődése folytán a nyergesújfalui általános iskola elvégzése után Csere István a tatabányai szakképző iskolába került. Az itt tanító karakteres pedagógus személyiségek példája vezette arra, hogy a tanár hivatást válassza.
Pályája kezdetén egy bensőséges hangulatú, emberközpontú esztergomi iskolában kezdett tanítani, ahol azonnal befogadták, egyenrangú társként tekintettek rá. Mint mondta, a mai napig örömmel emlékszik vissza ezekre az esztendőkre.

Majd Nyergesújfaluról Budakeszire költözését követően a Bánki Donát Szakközépiskolában dolgozott, valamint emellett egy a Budapest belvárosában található Dolgozók általános iskolájában oktatott. „A korábban általam megismert vidéki iskoláktól merőben eltérő, idegen világba csöppentem. Ebbe a fővárosi intézménybe a hagyományos iskolarendszerből kiszorult diákok jártak” – mondta. Csere István a igazgató-helyettesi poszt megüresedésekor örömmel vállalta a a feladatot, és lelkesedéssel végezte munkáját az oktatási szerkezet rendszerváltást követő átalakulásáig, amikor is az iskola felzárkóztató, nappali intézménnyé vált, végül a gyerekszám drasztikus csökkenése miatt kivezették a rendszerből. „Ekkor kaptam felkérést az ökumenikus általános iskola vezetésére” – mesélte Csere István.

„A pedagógus elsődleges feladata, hogy a diákok személyiségét és emberségét minél jobban kiteljesítse. Az iskola közösségi tér, ahol a nevelők terelik a diákokat. Ennek a hatásrendszernek összetartónak kell lennie” – vallja. Csere István kifejtette, a keresztény iskolák bázisa biztosabb, megközelítési módjuk egységesebb és paradigmarendszerük homogénebb, mint a többi oktatási intézményé. Hozzátette, az igazgató szerepe több mint a tanáré: távlati terveket kell meghatároznia, továbbá az operatív megvalósítás mellett fejlesztő környezetet kell biztosítania.