Szomorúan beszédes számok: balesetben elvesztett gyermekek
Annál nagyobb megrázkódtatást el sem lehet képzelni, amikor egy gyermek veszíti életét közúti balesetben. A rövid cikkben a 2001. óta eltelt helyzetet mutatjuk be a számadatok tükrében.
Annál nagyobb megrázkódtatást el sem lehet képzelni, amikor egy gyermek veszíti életét közúti balesetben. A rövid cikkben a 2001. óta eltelt helyzetet mutatjuk be a számadatok tükrében – olvashataó a police.hu cikkében.
Az elmúlt évben összesen 22 gyermek vesztette életét közúti balesetben, 10 fővel több, mint 2011-ben. A 0-14 éves áldozatok közül járművezetőként (kerékpárosként) 2 fő, utasként 14 fő, gyalogosként pedig 6 fő 0-14 év közötti gyermek vált közúti tragédia áldozatává.
A következő táblázat a közlekedési balesetben meghalt gyermekek számát mutatja be a 2001. óta eltelt időszakban, a közlekedésben betöltött szerepük szerint.
Közlekedési balesetben meghalt gyermekek száma a közlekedésben betöltött szerepük szerint (2001-2012)
Megállapítható, hogy a vizsgált időszakban, azaz 2001. és 2012. között a baleset áldozatává vált gyermekkorú gyalogosok, kerékpárosok és utasok száma egyaránt csökkent. Legnagyobb negatívum a jármű vezetőjeként meghalt gyermekek számában tapasztalható (a 2001. évi 9 fővel szemben 2012-ben két haláleset sem történt ezen a területen. A gyalogos gyermek halálesetek száma 11-ről 6-ra, azaz 45,5%-kal, a gyermek utas áldozatok száma pedig 17-ről 14 főre, azaz 17,7%-kal csökkent.
Az elemzett adatsorokból jól látható, hogy a gyermekek legnagyobb arányban nem önállóan közlekedve, hanem gépkocsi utasaként vesztették életüket. Ennek aránya évenként 40,0% és 70,3% között mozgott (lásd a táblázat alsó sorát). A meghalt gyermek utasok aránya 2007-ben volt a legmagasabb. A legkevésbé kedvező mutató is az utasként meghalt gyermekek vonatkozásában tapasztalható.
A 2001-2012. évek átlagában az utasként meghalt gyermekek aránya az összes gyermek áldozaton belül 56,7%!