Tanulási nehézséget előjelző tünetek
Egyre több gyermek érkezik hozzám magatartászavarral, vagy tanulási nehézséggel, amely elsősorban a jól ismert „diszeken” (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, diszprakszia) túl, a figyelem és koncentráció hiányában, motiválatlanságban jelentkezik. Sokuk a bipolaritás olyan jegyeit mutatják, amely komoly viselkedési problémákat hoz.
Egyre több gyermek érkezik hozzám magatartászavarral, vagy tanulási nehézséggel, amely elsősorban a jól ismert „diszeken” (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, diszprakszia) túl, a figyelem és koncentráció hiányában, motiválatlanságban jelentkezik. Sokuk a bipolaritás olyan jegyeit mutatják, amely komoly viselkedési problémákat hoz.
A tünetegyüttes gyakorisága emelkedik
Ezek a problémák a szorongó alkatú gyerekeknél a gyermekkori depresszió irányába mennek el, míg az inkább extrovertált gyerekek agresszívvé, később deviáns magatartásúakká válnak. Egyre többen már kisgyermekkorban produkálnak autisztikus tüneteket. A tünet együttes gyakorisága elképesztően gyorsan emelkedik, amerikai felmérések szerint 2000–ben 10.000:1 volt autista, ma 166:1 autista gyermeket diagnosztizálnak.
Ezt a radikális növekedést nem lehet pusztán genetikai okokkal magyarázni, mert genetikai alapokon egyetlen rendellenesség esetében sincs ilyen tendencia. Hasonló számadatokat találunk a diszlexia, diszgráfia, diszprakszia, figyelem – és magatartászavar, más szóval a tanulási nehézségek területén is. A kiváltó okok után számos orvos kutatócsoport nyomoz, az ő megfigyeléseikre és eredményeikre épít az MdDF módszer.