Tessék csak! Ahol több pénz marad helyben
A Tessék csak! közösségi vásárlómozgalom 2013 szeptemberében indult a hangulatos miliőjéről híres budapesti Wekerle telepen. A program célja, hogy a wekerlei lakosok jobban megismerjék a helyi boltokat, a közeli őstermelőket, és a nagy bevásárló központok helyett inkább náluk vásároljanak.
A Tessék csak! közösségi vásárlómozgalom 2013 szeptemberében indult a hangulatos miliőjéről híres budapesti Wekerle telepen. A program célja, hogy a wekerlei lakosok jobban megismerjék a helyi boltokat, a közeli őstermelőket, és a nagy bevásárló központok helyett inkább náluk vásároljanak.
Az Ernst F. Schumacher „A kicsi szép” című könyvének szellemében indította útjára Szeghi Gábor a Tessék csak! kártya mozgalmat.
„Nem szeretem a hipermarketeteket. Túl nagyok, az ember szinte eltűnik bennük, és a hatalmas árutömegben nehéz megtalálni azt, amit az ember éppen keres. Építészetileg se túl kreatívak: mindegyik egy-egy óriási cipős dobozra hasonlít. Nincs természetes fény, mesterségesen világítják meg az épület belső terét. Az akciókkal becsalogatják a vásárlókat, akik aztán persze egy csomó másik terméket is meglátnak és megvásárolnak.
A fizetés futószalagon történik. Mindig sajnálom a pénztárosokat, akik egész nap végzik a monoton munkát és hallgatják a vonalkód-leolvasó folyamatos pittyegését. Az áruházban nem nagyon lehet kérdezni, nehezen találunk olyan munkatársat, aki érdemben válaszolna az ember kérdésére. A legtöbb árut nagy távolságokra szállítják kamionokkal – így jut el hozzánk a hollandiai répa és januárban a spanyolországi eper. Ez a szállítás nagy környezetterhelést okoz.