Úttörő kezdeményezés az élhetőbb életért: az ADHD coaching

Fogadd el őt feltétel nélkül, kérdezz úgy, hogy képes legyen megnyílni, és segíts neki felismerni a saját erősségeit és lehetőségeit! Használj vizuális módszereket, így fenntarthatod a figyelmét és segítheted a tanulásban! Ezen a tanácsok követése minden gyerek esetében jó eredményeket hozhat, ám az ADHD szindrómások esetében sorsfordító lehet.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
ADHD
2013. október 05. Gyarmati Orsolya

Fogadd el őt feltétel nélkül, kérdezz úgy, hogy képes legyen megnyílni, és segíts neki felismerni a saját erősségeit és lehetőségeit! Használj vizuális módszereket, így fenntarthatod a figyelmét és segítheted a tanulásban! Ezen a tanácsok követése minden gyerek esetében jó eredményeket hozhat, ám az ADHD szindrómások esetében sorsfordító lehet.


2013 év elején Bölcskei Mónika és Wieland Veronika, két lelkes szakember az ADHD Magyarország Alapítvánnyal együttműködve egy úttörő kezdeményezést indított el, amely az eddigiektől teljesen eltérő oldalról közelíti meg az ADHD szindrómások fejlesztési lehetőségeit. A coachingra és moderációs technikára épülő fejlesztési modell pedagógusok, gyermekpszichológusok és az érintett szülők számára nyújt segítséget. Az alábbi interjúk az első képzés egyik trénerével és több résztvevővel készültek.

A gyermek és a megoldások állnak a középpontban

 Wieland Veronika a képzés egyik trénereként az ADHD coaching központjába az ADHD szindrómás gyermeket helyezi, aki elmondása szerinte nagyon másként működik, mint az “átlagos” gyermek. „Az ADHD-ból adódik egy csomó olyan nehézség, amely fokozott gyakorisággal fordul elő az ezen betegségben szenvedők körében, például az erős önbizalomhiány, a pesszimizmus, az érzelmek nehéz kezelése, a függőségek, stb. A coaching megközelítése mindenképpen megoldás központú – mondja Veronika. – A figyelmet az erősségekre, potenciálokra, lehetőségekre igyekszünk irányítani, és arra bátorítjuk az ügyfelet, hogy ezekre építkezve haladjon előre. Fontos hangsúlyozni, hogy a coaching súlyosabb esetekben nem helyettesíti a terápiás eljárásokat, inkább alternatív megközelítésként kiegészíti a gyógyítást.” Veronika azt is fontosnak tartja, hogy az ADHD coach nagyon jól ismerje az ADHD jeleit, természetét, az egyéb terápiás megoldási lehetőségeket, és emellett magas szintű önismerettel rendelkezzen. Trénerként fontosnak tartja, hogy az ADHD-val kapcsolatos ismereteit folyamatosan bővítse.