Üzenjük a Dove-nak: A férfiak nem lehetnek #IgaziAnyák
Három napja volt anyák napja, az édesanyák ünnepe. Az Unilever tulajdonában álló Dove vállalat néhány hete egy úgynevezett "befogadó" reklámot készített, amelyben az anyaságot egy férfival reklámozza. Nem vicc, a videóban igazi anyaként mutatnak be egy férfit, a gyermek biológiai apját. A CitizenGo kampányt indított a felháborító reklám és a mögötte álló szándék ellen.
Mondjuk el a Dove-nak, hogy a férfiak nem lehetnek édesanyák!
Az anyaság újradefiniálására irányuló törekvések, amelyek férfiakkal bővítenék az anyaság fogalmát, leértékelik az anyaságot, a nők anyai szerepben való megjelenését, illetve az apaságot is.
A Dove reklámban Shea, a magát nőnek érző férfi, aki egy nővel él együtt kifejti: “Mindketten a biológiai szülei vagyunk. Vannak emberek, akik megkérdezik: ‘Ezt hogy érted? Te vagy az anya?’ Erre mi: ‘Igen. Mindketten anyák vagyunk.’”
Ez a reklám nem egyedülálló, hanem annak a tudatos szemléletformálásnak a része, amely célja elmosni a nemek közti határokat, így lerombolva az egyén identitását. Számos további példát látunk erre, ha körülnézünk a világban:
A Brit Orvosi Kamara például arra biztatja a tagjait, hogy a várandós nőket ne kismamáknak, hanem várandós embereknek vagy terhes személyeknek nevezzék, mivel a várandós anyák kifejezés sértő lehet a transznemű “férfiakra”, vagyis az olyan nőkre nézve, akik férfiként határozzák meg magukat.
Mondjuk el a Dove-nak, hogy mi, vásárlók nem vagyunk vevők az anyaság alapjának tagadására! Így amíg ilyen hamis üzeneteket hirdetnek, nem leszünk vevők a Dove és az Unilever termékeire sem!
Bízunk benne, hogy a Dove, az Unilever és annak magyarországi vállalata, az Unilever Magyarország Kft. elhatárolódik a kampányfilmtől, és tiszteletben tartja a nők anyaságban és a férfiak apaságban kifejeződő értékét.