Változásban a jövőnk?

A legújabb statisztikák szerint egyre többen fontosnak tartják a hagyományos családmodellt, ennek köszönhetően nőtt a házasságkötések száma. Az MTI összefoglalójából pedig az is kiderül minként kerülnek állami kézbe az óvodák, iskolák.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
állami iskola
2016. május 17. Csontos Dóra

A legújabb statisztikák szerint egyre többen fontosnak tartják a hagyományos családmodellt, ennek köszönhetően nőtt a házasságkötések száma. Az MTI összefoglalójából pedig az is kiderül minként kerülnek állami kézbe az óvodák, iskolák.


Újra többen mondjuk ki a boldogító igent!

A kormány családbarát intézkedéseinek köszönhetően egyre több az olyan pár, aki nem csak élettársként vállalja fel a szerelmét, hanem oltár elé is vezeti. Igaz, még nem annyira kiugrók az adatok, de már látni, hogy egyre többen kötnek újra házasságot. Ez pedig azért jó, mert ez a fajta kötelék a családalapításhoz is biztos alapot nyújt. 

 

Engler Ágnes, a Debreceni Egyetem adjunktusa a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom konferenciáján arról beszélt, milyen pozitív hatása van az egyénre a családnak. Elmondta, felmérések szerint az emberek boldogságérzete elsősorban attól függ, mennyire számíthatnak az őket körülvevő családtagokra, a boldog házasságban élők pedig nagyobb valószínűséggel kerülik el a betegségeket. A szülők jó párkapcsolata segíti a gyerekek megfelelő fejlődését, az iskolai teljesítmény esetében pedig az olyan társadalmi tényezőket, mint a család anyagi helyzete vagy a szülők végzettsége kompenzálni tudja a megfelelő családi háttér – ismertette.

Állami intézményfenntartásra van szükség

Sipos Imre, a köznevelési helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a vegyes fenntartás nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, kiegyensúlyozott működést kell biztosítani az iskoláknak. Ne fordulhassanak elő olyan technikai problémák, hogy azon kell vitatkozni, ki veszi a krétát, vagy a szivacsot. A legtöbb elégedetlenség gócpontja értékelése szerint ez a vegyes rendszer volt – tudta meg az MTI.

Jelenleg az önkormányzatok működtetik az intézmények 55 százalékát, és az állam a működtető közel 45 százalékuknál. Előbbi 2851, utóbbi 2303 intézményt jelent, ugyanakkor a nagyobb létszámú iskolák az önkormányzatoknál vannak.

Pölöskei Gáborné összegzése szerint az állami intézményfenntartásra szükség van, s az is egyértelmű, hogy ehhez központi szervezet kell. A módosításoknak pedig igazodniuk kell a közigazgatási – megyei, járási – struktúrához, és decentralizációt kell elérni, növelni az eredményességet és hatékonyságot. Az állami működtetéshez szükséges források tervezése zajlik, ez a jövő évi költségvetésben külön soron jelenik majd meg.