Meghalt a nyakkendő, éljen a nyakkendő!

Amióta már nem követelmény a hatalmi elit köreiben, a nyakkendő lassan elkezdett eltűnni az üzleti világ vezetőinek köreiből. Ám a férfidivat új generációja mégis megakadályozza, hogy ez a neves kiegészítő örökre eltűnjön a férfinyakakból.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2014. április 08. Gyarmati Orsolya

Amióta már nem követelmény a hatalmi elit köreiben, a nyakkendő lassan elkezdett eltűnni az üzleti világ vezetőinek köreiből. Ám a férfidivat új generációja mégis megakadályozza, hogy ez a neves kiegészítő örökre eltűnjön a férfinyakakból.


Amikor Barack Obama Putyin elnökkel találkozott a G-8-ak észak-írországi összejövetelén, a szívélyes hangnemen kívül más is hiányzott: a két politikus nyakkendője. A jelenséget valószínűleg David Cameron brit miniszterelnök idézte elő, aki azt javasolta, kicsit lazítsanak a dresszkódon, azaz a kötelezően viselt ruhadarabokon a kétnapos nemzetközi konferencia során. Az új “divat” természetesen nem maradhatott szó nélkül a brit sajtóban.

Nem ez volt azonban az első eset, hogy Obama nyakkendő nélkül jelent meg a nyilvánosság előtt: már 2011-ben is előfordult, hogy nyitott ingnyakkal érkezett egy-egy fontosabb eseményre, sőt, még a kínai elnököt is rávette, hogy ily módon találkozzanak nyáron.

Ám a nyakkendők még reménykedhetnek, csak épp elmúlt az az idő, hogy kötelező legyen a viselésük minden egyes hivatalos találkozón. “Úgy tűnik, a nyakkendő hordása most már egyéni döntés kérdése, mivel egyre több olyan stílus létezik, amely üzleti ruházatként is elfogadható.”
És miközben egyre többen teszik le a nyakkendőt, a celebek egy része éppen ezt a ruhadarabot választja új stílusok bevezetésére. Justin Timberlake legújabb slágerében, a Suit & Tie-ban megmutatja, milyen menő és divatos is tud lenni egy nyakkendő.

A lényeg tehát, hogy míg az elnökök ledobják a nyakkendőt, az új generáció éppen most kezdi azt újra felfedezni. “A fiatal srácok már máshogy hordják a nyakkendőt: nem azért, mert kötelező, hanem mert kedvük van hozzá”, mondja Jeff Blee, a Brooks Brothers pénzügyi managere. “A nyakkendő az önkifejezés eszközévé vált.”

Senki nem tudja ezt jobban Alexander Olch-nál, akik 2002-ben online kezdett nyakkendőket árulni, most pedig arra készül, hogy megnyissa üzletét New Yorkban, írja a WJS.

“Különös idők járnak a nyakkendőkre”, véli a 31 éves  David Hart, aki 2009-ben új nyakkendő-márkával jött ki, s vállalkozását azóta öltönyökre, ingekre és kabátokra is kiterjesztette. “Ha egy fiatal srác jól akar kinézni, egyre többször választ öltözékéhez nyakkendőt.”