Családháló

Kezdőoldal Egészség és lélek 1 hét alatt 5 kiló? Ez az én diétám! Vagy mégsem?

1 hét alatt 5 kiló? Ez az én diétám! Vagy mégsem?

Tavasszal minden fórumon, a nyomtatott sajtóban, és a világhálón is csak és kizárólag a diétákról olvashatunk. Szinte mindegyik azt ígéri: a hónapok, évek alatt felszedett kilóktól egyszerűen és minden macera nélkül megszabadulhatunk. De természetesen nem mind arany, ami fénylik…

Csomocska,

Káposztadiéta, fehérjediéta, szétválasztó diéta, juharszirupos kúra. A felsorolást hosszú sorokig folytathatnám. Én is, mint a nők többsége szeretek enni. Nassolni is. És nem vagyok a 45 kiló vasággyal típus. Keményen megküzdök minden leadott kilóért.

Az utóbbi években szerintem az összes felmerülő diétát kipróbáltam. Nagyon jó vagyok az önsanyargatásban. Napokig semmit nem eszek, vagy éppen hogy néhány létfenntartó falatot, vagy a csodaszereket marokszám, és láss csodát, elkezdek fogyni. Mindenki dicséri az alakomat, mindenki ódákat zeng arról, milyen kitartó vagyok, és akkor valami véget ér.

Megnyugszom, hogy ez igen. Tényleg nagyon jól nézek ki. Tényleg rám mennek a régen hordott nadrágok, tényleg a tükörből nem egy itt-ott dudorodó nő néz vissza. És akkor újra elkezdek enni. nem falni, csak mindent, ahogy a divatos diéta előtt.

És akkor hetekkel később, amikor újra a sarokba dobhatom a régi ruháimat, újra visszaáll a mérleg nyelve, sőt néha még át is lendül a korábbi súlyomon a mutató. Ilyenkor magamat hibáztatom, hogy megint csak enni tudok, nem figyelek arra, mit.

Vajon hányan esnek hasonló csapdába? A hirtelen súlyveszteség kecsegtető képével? Hányan sanyargatják magukat hetekig, hogy aztán megegyék a jól megérdemelt „jutalomfalatkákat”.

És én nem tudom hibáztatni őket. Nyilván sokan felhördülnek most, hogy felnőtt emberek nem gondolhatják, hogy azonnali eredményt lehet elérni egy-egy megvonással, aszkéta életmóddal. Tegye fel a kezét, aki mindig ilyen tudatos tudott maradni! Na, ugye! Kevesen.

A saját tapasztalataimat tovább görgetve elmondhatom, hogy teljes életmódváltás nélkül semmilyen jól csengő és hangzatos diéta nem segít. Hosszú távon.

Nekem, ami bevált, az a mozgás és a cukor visszaszorítása volt. Semmi más nem segített. És ha valaki azt hinné, hogy luxus 3-4-szer mozogni egy héten, el kell, hogy mondjam, nem!

Összeszedtem 5 motiváló dolgot, hogy elinduljon mindenki a mozgás útján!

  1. Válassz olyan mozgásformát, ami szimpatikus!

A mozgásnak számtalan formája létezik, választhatja a jógától az aerobicon át a társas, vagy akár hastáncot. Ha ódzkodsz az intenzívebb tempótól, tegyél napi rendszerességgel hosszabb sétákat vagy járj el úszni. A lényeg, hogy valami olyasmibe fogj, ami érdekel, vonzz, amit testhezállónak érzel. Ne azt válaszd, amivel a szomszéd, vagy a barátnője sikerrel lefogyott. Az nekik volt jó, te válassz tetszésed szerint!

  1. Keress egy edzőtársat!

Élvezetesebb, sőt mulatságosabb az edzés, ha egy vagy több baráttal végzed. Jó az is, ha meg tudod beszélni a történteket, esetleges problémáit, edzéssel kapcsolatos terveidet. Ezért, ha  barátaid közül senki sem társulna a sportprogramhoz, érdemes csatlakozni egy helyi sportklubhoz, edzőkörhöz, futó- vagy természetjáró csoporthoz.

  1. Ne méregesd magad állandóan!

Aki elsősorban azért kezd mozogni, mert fogyni szeretne, rosszul teszi, ha állandóan a mérleget faggatja. Idő kell ahhoz, hogy a fogyás elinduljon. Ráadásul a kilók száma nem mindig és nem is teljesen mérvadó. Az izomtömegnek is van súlya, mozgással jelentős és előnyös alakváltozás érhető el úgy, hogy közben a súly alig változik.

  1. Nem trendi? Kit érdekel!

A testedzés lényege a mozgás, a fizikai terhelés. Nem számít, hogy ezt edzőteremben, vagy otthon végzed, és az sem, milyen típusú tevékenységről van szó. Nem feltétlenül a legdivatosabb, új edzésformát kell kipróbálni, nem érdemes belekapni ebbe-abba. A lényeg, hogy tartósan, folyamatosan mozogj, lehetőleg valami olyan formában, amit örömmel végzel. A célzott edzésprogramot nem helyettesíti, de ne feledjük, mozgás a kertészkedés, a gyaloglás és a tánc is.

  1. Zenére minden könnyebben megy!

Nem véletlen, hogy annyi ember visel fülhallgatót az edzőteremben vagy futás közben. A zene hatalmas motiváló erő, energiát ad, kutatások szerint hozzájárul a teljesítmény javításához is, eltereli a figyelmet a fáradtságról. Mindenkinek csak ajánlani lehet, hogy kedvenc zenéit hallgassa mozgás közben.

5+1. Ne feledkezz meg az alapszabályokról!

A sportoláskor mindig fő a fokozatosság! Ezzel előzhetjük meg a sérüléseket – amihez szükséges a megfelelő bemelegítés és lenyújtás is az edzések elején és végeztével!

Hozzászólások

hozzászólás

CÍMKÉK:
Read previous post:
1957 – a megtorlás éve

Mivel az akkoriban hatályban lévő törvények és jogszabályok alapján az 1956-ban megkezdődött politikai persorozatot nem lehetett volna véghezvinni, szükség volt...

Close