Arra ösztönzik a gyerekeket, hogy fedezzék fel „kedvenc nemi identitásukat”
Az új kora gyermekkori nevelési terv szerint a biológiai valóság helyett a „társadalmi nem” a meghatározó.
A spanyol kormány végrehajtó hatalmának legfőbb döntéshozó testülete jóváhagyta azt az új, kora gyermekkori nevelési tantervet, amely először vezet be tartalmi és értékelési ajánlásokat a hatéves és annál fiatalabb gyerekek számára a nem kérdésében – írja a The European Conservative a spanyol El Mundo beszámolójára hivatkozva. Mint megjegyzik, a kormány szerint az új tanterv célja, hogy elősegítse a gyerekek maximális fejlődését, megtanítsa őket a személyes autonómiára és a pozitív, kiegyensúlyozott önkép kialakítására.
Az oktatók számára egyelőre választható marad az új tartalom és értékrend. Ám ha az állami iskolák elfogadják és végrehajtják a baloldali liberális és kommunista koalíció vezette kormány új iránymutatásait, elvethetik a „nem” bináris felosztását, és arra ösztönözhetik a diákokat, hogy fedezzék fel „kedvenc nemi identitásukat” – írja a konzervatív értékeket képviselő portál. Hozzáteszik: Spanyolország 17 autonóm közösségéből 12-ben baloldaliak kormányoznak.
Bár a most elfogadott javaslatban szereplő nyelvezet kevésbé radikális, mint az eredeti, Isabel Celaá ( Spanyol Szocialista Munkáspárt, PSOE) által benyújtott változaté, a spanyol választópolgárok nagy része elfogadhatatlannak tartja. Élesen bírálta a kormány lépését a nemzeti-konzervatív VOX párt is.
Szintén ellenvéleményének adott hangot a hagyományos baloldali feminista szervezet, az Alianza Contra el Borrado de las Mujeres. A nők megkülönböztetése ellen küzdő csoport szóvivője és a Granadai Egyetem jogfilozófiai tanszékének professzora, Tasia Aránguez azt mondta:
„Nagyon veszélyes, ha az iskolák azt a gondolatot táplálják, hogy a gyerekek rossz testben születnek.”
Hozzátette: Hamis és tudománytalan az az elképzelés, hogy a biológiai nem nem létezik.
Címlapkép: Unsplash