Életvédő üzenet a Volvo legújabb reklámjában

Gyermekvállalás
5 órája Családháló

Üdítő színfolt a sok túlszexualizált, önmegvalósítást előtérbe helyező reklám-dömpingben a Volvo új kampánya, amely egy fiatal pár babaváró pillanataiba enged betekintést, miközben azt üzeni: az élet értékes és fontos a védelme.

Különleges, életvédő üzenetet hordozó reklámmal rukkolt elő a Volvo: egy fiatal pár életébe enged betekintést, akik most tudták meg, hogy kisbabájuk fog születni.

A reklám kezdő képsorai megörökítik, ahogy a lány megosztja az örömhírt a leendő apukával. Érzelmes pillanatok és egy ölelés, majd a férfi hangját halljuk, ahogy bejelenti a hírt az édesanyjának.

A leendő nagymama izgatottan és örömmel reagál a boldog hírekre, közben pedig az újdonsült apuka narrációját halljuk, ami alatt a jövő képei peregnek: Vajon jó apa lesz-e? Jó döntéseket fog-e hozni?

Kedves képsorok váltakoznak a jövőbeli boldogság pillanatait előrevetítve, alatta halljuk a férfi reményteli és sokszor félelmekkel vegyes hangját: „Szeretném megmutatni neki a világot (…), de közben szeretném hagyni, hogy csak gyerek legyen”.

Szavai mögött nincs leplezve az izgatottsággal vegyes félelem, mégis látjuk, ahogy felnő a feladathoz és boldogan tervezgeti a jövőt születendő kislányával. Vizuálisan is nagyon izgalmas, ahogy ebbe az első pillanatba sűrítve jelenik meg az, ahogyan egy születendő gyermekből kisbaba, kisgyermek, majd kamasz, később pedig felnőtt válik.

Ez azért is nagyon fontos, mert napjainkban az életellenes hangok hajlamosak elbagatellizálni azt, hogy egy gyermek már a fogantatása pillanatától magában hordozza a születendő ember minden tulajdonságát, és gyakran csak egy sejtcsomóként hivatkoznak rá.

Az ehhez hasonló hirdetések azonban a valóságot mutatják be, és talán azoknak is felnyitják a szemét, akikbe más üzenetet próbál sulykolni az abortuszpárti média és annak szereplői.

A filmszerű reklám baljós végkifejlet felé halad, de végül szerencsére pozitív üzenettel zárul: az élet értékes és megéri megvédeni – üzeni, és a leghatározottabban egyet tudunk érteni vele.

Címlapkép forrása: Youtube