Ételdobáló kisgyerekből jó tanuló

Kedves szülők figyelem! A legújabb kutatás szerint minél többet játszik gyermekük az étellel az etetőszékében, annál többet tanul.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
egészség és lélek
2013. december 16. szabo.daniel

Kedves szülők figyelem! A legújabb kutatás szerint minél többet játszik gyermekük az étellel az etetőszékében, annál többet tanul.


Az Iowai Egyetem kutatói a Developmental Science szaklapban megjelent tanulmányukhoz azt vizsgálták, hogyan tanulják meg 16 hónapos gyermekek a nem szilárd tárgyak, például a zabkása vagy a ragasztó nevét. Korábbi kutatások már kimutatták, hogy a kisgyermekek könnyebben megtanulják a szilárd tárgyak neveit, mert változatlan méretük és alakjuk miatt egyszerűbben fel tudják ismerni azokat. A folyékony, ragacsos, nyúlós állagú tárgyakat viszont nem olyan könnyű azonosítani.

A legújabb kutatás azt mutatja, hogy ez megváltozik, ha a gyerekeket általuk jól ismert környezetbe helyezik, például amikor valamit éppen a szájukba kanalaznak. Ezekben az esetekben javul a szótanulás hatékonysága, mert az ilyen korú gyerekek ebben a kontextusban, evés közben szokták látni a nem szilárd tárgyakat – magyarázta Larissa Samuelson, az egyetem pszichológusa. “Ha ezeknek a tárgyaknak tesszük ki őket az etetőszékben ülve, jobban teljesítenek. Ismerős számukra a környezet, ami segít visszaemlékezni, és felhasználni a nem szilárd tárgyakról korábban szerzett ismereteiket” – mondta Samuelson.