Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni
Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak? Trükkök és csapdák a boltokban.
Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak? Trükkök és csapdák a boltokban.
A nagyobb bevásárlóközpontokban számos furfangos trükköt alkalmaznak a termékek elhelyezésére azért, hogy a vásárlók lehetőleg azokat a termékeket vegyék, amelyeken a kereskedő a legtöbbet keresi. A vásárlók a legjobban a szemmagasságban, a földtől 120-160 cm-re elhelyezett termékeket észlelik, de jól fogynak a kézzel elérhető zónában, a földtől 80-120 cm-re lévő áruk is.
Ezzel mind a termékek gyártói, mind forgalmazói tisztában vannak, ezért kialakult az a gyakorlat, hogy a termelők úgynevezett „polcpénzt” fizetnek a forgalmazóknak. Ez annak az ára, hogy a kívánt terméket a vásárló által könnyen észrevehető zónába helyezzék el. Ez az ár természetesen, mint az áru minden költsége be van építve a fogyasztói árba – tehát mi fizetjük meg. Ha megfigyeljük, a szem és karmagasságban elhelyezett termékek általában a divatos, sokat reklámozott és drágább áruk. Ha első pillantásra nem találjuk a keresett terméket, érdemes megnézni az alsóbb és felsőbb polcokon is.
A gyerekeknek szóló termékek
Megfigyelhető az is, hogy a gyermekek vásárlásának ösztönzésére az alsóbb polcokon – ami a gyermek szemmagassága – helyezik el a nekik szóló termékeket, bevonva őket a vásárlási folyamatba. Az üzletek ezekben az esetekben a gyermekek természetes érdeklődését, kíváncsiságát használják a szülők által meghozott vásárlói döntések befolyásolására.