Egyre több tanuló “szenved” tablettfüggőségben

Egyre több pedagógus hívja fel rá a figyelmet arra, mennyire fontos lenne megtanítani a gyerekeket arra, hogy kell a tableteket felelősségteljesen, tudatosan használni. A gyerekek ellenállhatatlan vonzalmat éreznek minden iránt, ami képernyő, miközben sokuknak olyannyira fejletlen a finommotoros készségük, hogy két építőkockát nem tudnak egymásra rakni.

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
iskola
2014. április 20. Gyarmati Orsolya

Egyre több pedagógus hívja fel rá a figyelmet arra, mennyire fontos lenne megtanítani a gyerekeket arra, hogy kell a tableteket felelősségteljesen, tudatosan használni. A gyerekek ellenállhatatlan vonzalmat éreznek minden iránt, ami képernyő, miközben sokuknak olyannyira fejletlen a finommotoros készségük, hogy két építőkockát nem tudnak egymásra rakni.


Egy Manchesterben nemrég megrendezett tanári konferencián is többször elhangzott, hogy egyre gyakoribb az a jelenség, hogy a tanulók reggel fáradtan érkeznek az iskolába és képtelenek koncentrálni, mivel késő éjjelig fent maradnak, mert nem tudják abbahagyni az online játékokat. Sokan közülük visszahúzódóakká válnak és elvesztik kapcsolataikat, írja a CNN News.

Az Oktatók és Tanárok Szövetsége (ATL) szerint a táblagép-függőség olyan nagy méreteket öltött, hogy fogalkozni kell vele. A szervezet meglátása szerint a gyerekeket meg kell tanítani a táblagépek, okostelefonok felelős használatára.

Az egyik résztvevő tanár, Colin Kinney elmondta: “A tanárok rendszeresen beszámolnak egymásnak olyan tanulókról, akik olyannyira képtelenek figyelni az órán az átjátszott éjszakák miatt, hogy tökéletesen hasznavehetetlenek, vagy arról, hogy a folyósó és az ebédlő tele van elmerülten mobilozó, tabletező gyerekekkel. Nem akarjuk megfosztani a tanulókat attól a lehetőségtől, hogy használják a táblagépeiket, vagy a telefonjaikat. Viszont mindenképpen meg akarjuk őket védeni őket a szociális izolációtól, a rossz teljesítménytől és a tanulási lehetőségek elvesztegetésétől.”

Mark Montgomery, egy másik pedagógus hozzátette: “Fel kell ismernünk és el kell fogadnunk azt a tényt, hogy a gyerekek folyamatosan használják ezeket a multimédiás eszközöket, ezért az a dolgunk, hogy biztosítsuk, hogy a tanulók bölcsen és produktívan használják a telefont és a táblagépet, anélkül, hogy függővé váljanak, és agresszívan vagy antiszociálisan viselkedjenek.”