Gyerekek és a junk food-reklámok
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni - világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni – világszerte óriási üzlet. Mára már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben.
Az élelmiszeripar évente közel kétmilliárd dollárt költ a gyerekeknek szánt gyorsételek, cukrozott pelyhek, cukros üdítők és cukorkák reklámozására csak az USA-ban.
Az elmúlt években volt némi fejlődés a gyorséttermi láncok kínálatának minőségében, és abban is, amilyen eszközökkel reklámozták őket. A fejlődés ugyanakkor rendkívül lassan zajlik, és összességében nem akadályozza meg, hogy a gyerekek magas kalóriatartalmú, alacsony tápértékű gyorsételeken éljenek.
Kedvenc rajzfilmhőseik csábítják fogyasztásra
Egy gyerek naponta átlagosan 12–14 élelmiszerreklámot lát csak a tévében – ezek nagy részében kedvenc filmjeiből, rajzfilmjeiből ismert szereplők csábítják őt kifejezetten túlsózott, magas zsír- és cukortartalmú ételek, italok fogyasztására. A tévé pedig messze nem az egyetlen hely, ahol a junk food-reklámok lecsapnak, ott láthatók a legnépszerűbb közösségi oldalakon, mobil applikációkban.
“A Coca Cola ma a legnépszerűbb márka a Facebookon, a McDonald’s Happy Meal-je pedig messze a legtöbbet reklámozott termék a gyermekeknek szóló weboldalakon. Az üdítőitalok, édességek és snackek és ezek automatái mindenhol ott vannak, ahol csak gyerek jár: mozikban, iskolai, játszóházi büfékben, sorbanálláskor a kasszáknál megkerülhetetlen állványokon.
Alternatív gyerekzsúr külső helyszínen
Letudtuk a gondot, ha megfáradt szülőként a szülinapi bulit a főzéstől, szülinapi tortán át a rendrakásig egy játszóházra, gyorsétteremre bízzuk.
Korábbi cikkünkben már részleteztük, hogy az elhízás mellett milyen pszichés problémákat okoz gyermekeket célzó agresszív marketing. Az alábbi ábra azt mutatja, milyen márkákat kedvelnek a magyar fiatalok.