Online játékok: közös fellépés szükséges
Biztos Ön abban, hogy gyermeke „ingyenes” online játékkal tölti az idejét? Mire figyeljen?

Biztos Ön abban, hogy gyermeke „ingyenes” online játékkal tölti az idejét? Mire figyeljen?
Sürgős európai fellépés szükséges a mobilalkalmazásokkal kapcsolatban. A Consumers International, a Fogyasztók Nemzetközi Szervezete a 2014. évi fogyasztói jogok világnapja témájául a mobiltelefonokra összpontosít, melynek a következő mottót adta: Fix Our Phone Rights!, azaz „Tegyük rendbe a telefonálással kapcsolatos jogainkat!”
Ehhez a témakörhöz szervesen kapcsolódnak, és az Európai Bizottság által a napokban kiadott sajtóközleménnyel aktualitást is nyertek az online, illetve mobiljátékokkal és mobilalkalmazásokkal kapcsolatosan felmerült aggályok.
Az online, illetve mobiljátékok és -alkalmazások uniós piaca virágkorát éli. 2011-ben az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában és Belgiumban a fogyasztók a becslések szerint összesen 16,5 milliárd eurót költöttek online játékokra.
A Bitkom (a németországi távközlési, valamint információs és kommunikációs technológiákkal foglalkozó iparágat képviselő szervezet) által készített külső tanulmány szerint az alkalmazáson belüli vásárlásokból származó bevételek 2012 és 2013 között egyedül Németországban a duplájukra növekedtek, elérve a 240 millió eurós értéket. A fogyasztók közül több mint egymillióan 10 és 19 év közötti gyerekek, illetve tinédzserek.