Online játékok: közös fellépés szükséges

Biztos Ön abban, hogy gyermeke „ingyenes” online játékkal tölti az idejét? Mire figyeljen?

A cikk több mint 3 éves. Tartalma elavult információt tartalmazhat.
életmód
2014. március 03. Gyarmati Orsolya

Biztos Ön abban, hogy gyermeke „ingyenes” online játékkal tölti az idejét? Mire figyeljen?


Sürgős európai fellépés szükséges a mobilalkalmazásokkal kapcsolatban. A Consumers International, a Fogyasztók Nemzetközi Szervezete a 2014. évi fogyasztói jogok világnapja témájául a mobiltelefonokra összpontosít, melynek a következő mottót adta: Fix Our Phone Rights!, azaz „Tegyük rendbe a telefonálással kapcsolatos jogainkat!

Ehhez a témakörhöz szervesen kapcsolódnak, és az Európai Bizottság által a napokban kiadott sajtóközleménnyel aktualitást is nyertek az online, illetve mobiljátékokkal és mobilalkalmazásokkal kapcsolatosan felmerült aggályok.

 

Az online, illetve mobiljátékok és -alkalmazások uniós piaca virágkorát éli. 2011-ben az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában és Belgiumban a fogyasztók a becslések szerint összesen 16,5 milliárd eurót költöttek online játékokra.

A Bitkom (a németországi távközlési, valamint információs és kommunikációs technológiákkal foglalkozó iparágat képviselő szervezet) által készített külső tanulmány szerint az alkalmazáson belüli vásárlásokból származó bevételek 2012 és 2013 között egyedül Németországban a duplájukra növekedtek, elérve a 240 millió eurós értéket. A fogyasztók közül több mint egymillióan 10 és 19 év közötti gyerekek, illetve tinédzserek.